راه اندازی پویش "نفس" برای کمک به بیماران کرونایی

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۸ کد : ۱۶۵۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۶
یاسر قربانی، با توجه به نیاز فوری دانشگاه علوم پزشکی اراک به اکسیژن برای درمان بیماران مبتلا به کرونا از راه اندازی پویش "نفس" در استان مرکزی خبر داد.
راه اندازی پویش "نفس" برای کمک به بیماران کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در موج چهارم کرونا و با توجه به حجم بالای مراجعین و بستری ها، برای تامین اکسیژن مراکز درمانی با مشکل مواجه شده ایم.

وی بیان کرد: با توجه به سرعت بسیار بالای انتقال کرونا و افزایش مبتلایان، آمار بستری و مرگ و میر نیز به شدت افزایش یافته و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی به خصوص در زمینه تامین اکسیژن و اکسیژن رسانی که اصلی ترین درمان بیماری کرونا است، قرار دارند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک علیرغم مشکل در تامین اکسیژن، در تعداد کپسول های اکسیژن نیز دچار مشکل شده و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها و پیش بینی پر شدن نفاهتگاهی که در حال احداث است، به شدت به آن نیاز داریم.

قربانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک با راه اندازی پویش "نفس" در صدد رفع کمبود کپسول اکسیژن برای درمان بیماران کرونایی می باشد و از مردم، صنایع و نیروهای مسلح و هر شخص حقیقی و حقوقی که می تواند در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اراک و مردم و مبتلایان را کمک کنند، درخواست داریم به صحنه بیایند و کمک کنند.

وی اظهار داشت: شاهد روزهای تلخی در استان هستیم، بیماران برای یک لحظه بیشتر زندگی کردن و نفس کشیدن در حال تلاش بوده و بیماران در بیمارستان ها بر روی تخت های بیمارستانی در حال جنگ هستند و کادر درمان با ایثار و از خودگذشتگی در حال نجات جان بیماران، وضعیت استان به شدت بحرانی است و در این زمان حساس نیازمند یاری سبز همه مردم هستیم.

وی افزود: از مردم درخواست داریم کسانی که کپسول اکسیژن در منزل دارند و یا شرکتها و صنایع و خیرینی که در این زمینه می توانند دانشگاه را یاری نمایند در این زمان حساس در کنار حوزه بهداشت و درمان و مردم بایستند که روزهای سختی را در پیش رو داریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان تصریح کرد: همشریان، خیرین و صنایعی که می توانند در تامین کپسول های اکسیژن یاری گر حوزه سلامت استان باشند  جهت هماهنگی در این مهم با شماره تلفن 09186929173 تماس حاصل نمایند.


( ۷ )

نظر شما :