دمیدن نفس به رگ های سلامت

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۶۵۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طی جلسه ای که با مسئولین استان برگزار شد، مقرر شد مشکل تامین اکسیژن و کپسول مرتفع شود.
دمیدن نفس به رگ های سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: خوشبختانه طی جلسه هماهنگی که با استاندار، معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی، معاون امور اقتصادی و همچنین رئیس سازمان صمت استان برگزار شد، مقرر شد مشکل تامین کپسول و اکسیژن مراکز درمانی، پیگیری و حل شود.

وی افزود: در موج چهارم کرونا و با توجه به حجم بالای مراجعین و بستری ها، برای تامین اکسیژن مراکز درمانی با مشکل مواجه شده ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به سرعت بسیار بالای انتقال و افزایش مبتلایان، آمار بستری و مرگ و میر نیز به شدت افزایش یافته و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی بخصوص در زمینه تامین اکسیژن و اکسیژن رسانی که اصلی ترین درمان بیماری کروناست، قرار دارند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه سایرین، مجموعه بهداشت و درمان را تنها بگذارند، شرایط به مراتب بدتر خواهد شد و در مقابل اگر همگان به کمک بشتابند، این موج را نیز می توان با همدلی و حمایت از یکدیگر پشت سر گذاشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از همه مردم، خیرین، ادارات دولتی و شرکت های خصوصی و صنایع خواست تا در این موج، دانشگاه علوم پزشکی را تنها نگذارند و با هر چه که دارند به کمک مجموعه بهداشت و درمان بیایند.

وی از عملکرد ضعیف اتاق اصناف و عدم رعایت برخی صنوف و بی اعتنایی برخی از آنها به محدودیت هایی که از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا اعمال می شود، انتقاد کرد و گفت: با وجود شرایط قرمز کرونایی و تداوم آن و پیش بینی و تاکیداتی که همکاران من از روزهای آینده دارند، همچنان برخی از صنوف و  کسبه و گروه هایی که باید تعطیل باشند و فعالیت آنها ضروری نیست، در حال فعالیت و ارائه خدمات پر ریسک خود به مردم هستند.

وی در پایان تاکید کرد: مطمئناً با وجود تشکیل صف های توزیع اقلامی چون قند، شکر، مرغ، گوشت و ... که اتاق اصناف می تواند آنها را مدیریت کند، نمی توان این بیماری را کنترل کرد و حتما زمان زیادی را باید صرف کرد تا بر این موج غلبه کنیم.


( ۱ )

نظر شما :