در این روزها، انتظارمان از اصناف بیشتر از این ها است / تعطیلی اصناف در مرکز شهر فقط خوب است

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۵۶ کد : ۱۶۵۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به وضعیت بحرانی و حساسی که شکل گرفته، از اصناف و مسئولین اتاق اصناف می خواهیم بیش از پیش به فعالیت گروه ها و مشاغل شغلی نظارت داشته باشند.
در این روزها، انتظارمان از اصناف بیشتر از این ها است / تعطیلی اصناف در مرکز شهر فقط خوب است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت مشاغل گروه های 2،3،4 در شهرستان ها و شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ممنوع است، اما متاسفانه این مصوبه در بسیاری از شهرستان های استان به خصوص اراک به درستی اجراء نمی شود.
وی افزود: در مرکز شهر و پاساژها و همچنین بازار شهر اراک تعطیلی اصناف و مغازه ها به خوبی رعایت شده است، ولی متاسفانه در حاشیه شهر و مغازه هایی که در مرکز شهر نیستند، این مهم به خوبی رعایت نمی شود و ما شاهد ازدحام مردم برای خرید اقلامی هستیم که اضطرار خرید آن در این روزهای سخت و نفس گیر در واقع احساس نمی شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه بیمارستان سوم نیز در اراک تکمیل شده است و ما به غیر از بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) جای دیگری برای بستری بیماران نداریم و تنها راه ممکن برای خروج از این بحران رعایت مردم و اصناف می باشد تا در این روزهای سخت شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.
وی افزود: طبق گزارشات رسیده و عینی از سطح شهر مشاغلی چون آتلیه و عکاسی و خدمات فیلمبرداری، آژانس، مشاور املاک، لباس فروشی، آبمیوه فروشی ها و ... همچنان با وجود قرمز شدن وضعیت و ادامه دار بودن شرایط مشغول به فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به ادامه دار بودن شرایط و پیش بینی برای بدتر شدن وضعیت، از مسئولین و مدیران اتاق اصناف و اتحادیه ها می خواهیم با جدیت بیشتری به کسبه و صنوف نظارت کنند.
دکتر جمالیان یادآور شد: متاسفانه در برخی از این صنوف، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و با توجه به ازدحامی که در محیط های کوچک و بدون تهویه آنها صورت می گیرد، انتقال این ویروس به راحتی امکان پذیر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین خاطرنشان کرد: اقلامی که در این روزها با قیمت نسبتا کمتر از بازار بین مردم توزیع می شود، باعث تشکیل صف های طویلی شده که خود به محیطی پرخطر تبدیل شده و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.


( ۲ )

نظر شما :