تندباد کرونا مرکز درمانی چهارم را هم وارد مدار کرد

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۴ کد : ۱۶۵۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت سانترهای اول تا سوم کرونا، از بیست و پنجم فروردین ماه قسمتی از بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) به بیماران کووید۱۹ اختصاص یافته است.
تندباد کرونا مرکز درمانی چهارم را هم وارد مدار کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی، بیان کرد: با تکمیل ظرفیت مراکز درمانی امیرالمومنین(ع)، امیرکبیر و خوانساری به ناچار قسمتی از بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) با ۵۰ تخت عادی و ۱۵ تخت ویژه با یک مسیر مجزای تنفسی وارد چرخه درمان کرونا شد.
وی افزود: متاسفانه پیش‌بینی می‌شود که این مرکز درمانی نیز به زودی تکمیل شود و با توجه به عدم اجرای کامل محدودیت ها و فعال بودن اغلب اصناف غیر مجاز از یک طرف و از طرف دیگر همچنان آمار تروما، تصادف و ... بالاست، بنابراین به موازات افزایش بیماران کرونایی، خدمات درمانی به سایر بیماران غیر کرونایی نیز افزایش می‌یابد، بنابراین نمی‌توان کل ظرفیت بیمارستان ولی عصر(عج) را به کرونا اختصاص داد.
دکتر صادقی یادآور شد: از ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ با موج چهارم کرونا روبرو شدیم که به شکل طوفانی این موج مراکز درمانی استان را درگیر کرده است و شرایط فراتر از قرمز است.
وی تاکید کرد: متاسفانه در ابتدا آمار مراجعان سرپایی افزایش یافت و به تبع آن میزان مراجعات بستری و مرگ و میر نیز افزایش چشمگیری داشت.
وی در ادامه بیان کرد: در دو سه روز اول کل ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) زیر بار کرونا رفت و ناچار شدیم برخی بخش ها را به مراکز دیگری از جمله بخشی در بیمارستان امیرکبیر با ۵۳ تخت عادی و چهار تخت ویژه منتقل کنیم که در کمتر از یک روز تکمیل ظرفیت گردید و بعد از آن بیمارستان خوانساری وارد مدار شد که ظرفیت این بیمارستان بلافاصله تکمیل شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان هشدار داد: با توجه به تکمیل ظرفیت مراکز درمانی استان، بحران تخت یک بحران جدی است و اگر امروز در رعایت پروتکل ها غفلت ورزیم، فردای فوق بحرانی گریبان گیر ما خواهد شد.


( ۸ )

نظر شما :