پیش قدمی صنایع برای دمیدن نفس به بیماران کرونایی

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۶۵۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بعد از مواجه با مشکل کمبود اکسیژن و درخواست کمک، برخی از صنایع پیش قدم شده و به میدان آمدند.
پیش قدمی صنایع برای دمیدن نفس به بیماران کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: ۷ صنعت در اراک با اهدا  بیش از ۵۰۰ کپسول اکسیژن، دانشگاه علوم پزشکی اراک و مشکل کمبود اکسیژن در مراکز درمانی که از اصلی ترین پایه های درمان بیماری کرونا محسوب می شود، را یاری نمودند.
وی افزود: موج سهمگین کرونا، همچنان بی رحمانه می تازد و در طی مدت، تعداد زیادی از هم استانی های عزیزمان را مبتلا کرده و متاسفانه از پای درآورده است.
وی تاکید کرد: تقریبا کلیه مراکز درمانی  تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان مملو از بیماران کرونایی بوده و نیاز بیماران به اکسیژن برای نفس کشیدن بیشتر و بیشتر احساس می شد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های دانشگاه برای تقویت ظرفیت اکسیژن سازهای مراکز، متاسفانه با توجه به حجم بالای بیماران و ورودی بیمارستان ها، کمبود اکسیژن موجود کفایت نمی کرد که خوشبختانه با ورود  برخی صنایع و کمک قابل ستایش آنان، تا حدودی این مشکل برطرف شد، اما همچنان به این کمک ها نیاز داریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تشکر از صنایع سامان گاز، انجمن پیشگامان صنعت اراک، آذر آب، هپکو، ماشین سازی، واگن پارس و آلومینیوم بابت اهداء کپسول های اکسیژن، از دیگر صنایع به خصوص صنایع بزرگ و مادر تخصصی استان مرکزی انتقاد کرد و گفت: روزهای نفس گیری را سپری می کنیم و اگر صنایع به خصوص آنهایی که داعیه بزرگی دارند، وظایف اجتماعی خود را انجام ندهند، با مشکل مواجه خواهیم شد. 
وی افزود: وظیفه خود می‌دانم از مدیران این شرکت ها تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم و آرزو دارم اجر معنوی این اقدام، از سوی خداوند رحمان در زندگی دنیوی و اخروی این عزیزان نمایان شود.
دکتر جمالیان گفت: جنگیدن با کرونا به تنهایی از عهده دانشگاه علوم پزشکی اراک بر نمی آید و برای رسیدن به ساحل امن آرامش و امنیت نسبی و خروج از این وضعیت، نیاز است تا همگان احساس مسئولیت کرده و به کمک کادر خسته بهداشت و درمان که این روزها بسیار ناتوان شده اند، بشتابند.


( ۲ )

نظر شما :