اجرای طرح همیار بیمار توسط طلاب بسیجی در سانترهای کرونایی

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۷ کد : ۱۶۵۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۰
مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: حضور طلاب بسیجی استان مرکزی برای کمک به کادر درمان افزایش می‌یابد.
اجرای طرح همیار بیمار توسط طلاب بسیجی در سانترهای کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی طلاب بسیجی برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد میدان شدند و فراخوانی توسط بسیج طلاب استان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد نهادهای حوزوی برای حضور افراد در جهت کمک به کادر درمان داده شده که با استقبال خوب طلاب بسیجی تعداد آنها در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به شیوع پیک چهارم بیماری کرونا، وضعیت قرمز شهرستان اراک و تکمیل ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) ویژه بیماران کرونایی، طلاب بسیجی بر اساس اعلام نیاز بیمارستان امیرالمومنین(ع) نخستین گروهی بودند که به تعداد 12 طلبه زن و مرد در این بیمارستان حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در قالب طرح "همیار بیمار" زنجیره انتقال بیماری بین مردم قطع شود، تاکید کرد: طلبه‌های اعزام شده به بیمارستان امیرالمومنین(ع) در دوره‌های گذشته شیوع بیماری کرونا دوره‌ها و آموزش‌های لازم و تخصصی دیده بودند و در راستای کمک به کادر درمان خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رجبی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون طلبه‌ها در بیمارستان‌ها در قالب طرح همیار بیمار خدمت می‌کنند به طوری که در بیمارستان همراه در کنار بیمار حضور ندارد و طلبه‌ها رسیدگی به امور بیمار، ترخیص بیمار، دادن غذا و دارو به بیمار، کارهای معرفتی و امیدبخشی به بیماران، ترویج معارف دینی و کارهای فرهنگی را انجام می‌دهند.

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان گفت: طلبه‌ها در طرح شهید سلیمانی اقداماتی از جمله غربالگری، شناسایی بیماران، قرنطینه خانگی، حضور در بین اصناف و کسبه در راستای ترویج موارد بهداشتی و سایر موارد را انجام می‌دهند که اکنون در زمینه طرح شهید سلیمانی در قالب گروه‌های حمایتی و مراقبتی مشغول به فعالیت هستند.


( ۱ )

نظر شما :