تامین کمبود اکسیژن خنداب توسط مجتمع آب سنگین و پتروشیمی شازند

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۳ کد : ۱۶۶۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱۱
فرماندار خنداب گفت: نیمی از کپسول‌های اکسیژن مورد نیاز مرکز درمانی این شهرستان با مشارکت آب سنگین تامین شده و مابقی نیز طی مذاکراتی با پتروشیمی شازند تا چند روز آینده تامین می‌شود.
تامین کمبود اکسیژن خنداب توسط مجتمع آب سنگین و پتروشیمی شازند

به گزارش وبدا مرکزی، ابوالحسن خزایی پور بیان کرد: با توجه به ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان مهر این شهرستان، مجموعه آب سنگین متعهد شد نسبت به تامین و شارژ تعدادی از کپسول‌های مورد نیاز، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: مسئولان شرکت آب سنگین در خصوص تامین امکانات و تجهیزات داروی بیماران کرونایی شهرستان خنداب را نیز قول مساعد دادند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان خنداب به لحاظ کرونایی بحرانی است، خاطرنشان کرد: میزان مبتلایان افزایش یافته و تخت های بیمارستانی نیز اشغال شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب هم گفت: با توجه به اینکه این امکان وجود دارد که آمار مبتلایان و بستری‌ها در سطح شهرستان افزایش پیدا کند بنابراین اختصاص سالن ورزشی جنب بیمارستان که متعلق به آموزش و پرورش است به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی پیش بینی شد.

دکتر ابوذر صدوق افزود: مسئولیت تامین تجهیزات و امکانات شامل تخت و پتو بر عهده سپاه و بسیج است و تامین بخشی از نیروی انسانی را هم ارتش تقبل کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه باید در مقابل بحران‌ها آمادگی لازم وجود داشته باشد از این رو تدابیر و هماهنگی‌های لازم برای مواقع ضروری و اضطراری در سطح شهرستان اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان خنداب فاقد دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن است که با قول مساعد رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک مقرر شده است نسبت به تامین این تجهیزات پزشکی در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.


( ۱ )

نظر شما :