اراک/ آمار فاجعه آمیز متوفیان کرونایی در استان مرکزی

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۹ کد : ۱۶۶۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۵۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آمار فاجعه آمیز میزان متوفیان کرونایی استان مرکزی در روز سه شنبه مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.
اراک/ آمار فاجعه آمیز متوفیان کرونایی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، هشدار داد: آنچه که تصورش را می کردیم، خیلی زودتر و فراتر به وقوع پیوسته است و متاسفانه ۱۸ مورد فوتی‌ و ۸۳۷ مورد ابتلا در طی یک روز به ثبت رسیده است.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: این میزان تاکنون بالاترین و بحرانی ترین آمار در استان بوده است و نشان از وقوع یک فاجعه بسیار خطرناک دارد.
وی اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۸۳۷ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به  ۴۹۵۸۸ نفر رسیده است.
وی در ادامه گفت: از تعداد ۸۳۷ مورد جدید در استان ۱۲۵ نفر از بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.
وی افزود: ۷۱۲ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند که امیدواریم با توجه به شرایط فوق بحرانی، ماندن در منزل را حتما رعایت کنند.
دکتر جمالیان در ادامه افزود: در این مدت ۱۸ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها به ۱۶۷۸ نفر رسیده است.
وی تصریح کرد: رعایت کردن پروتکل های بهداشتی، ماندن در منزل و پای بندی به محدودیت ها سخت است اما سخت تر از آن، از دست دادن عزیزانی بوده که جای خالی آنها تنها با گل و می‌شود یک عکس در قاب تنها از آنها به یادگار می ماند.


( ۸ )

نظر شما :