آموزه‌های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۷ کد : ۱۶۷۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۳
سومین روز از هفته سلامت با شعار "آموزه‌های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر" نام گذاری شده است.
آموزه‌های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر

به گزارش وب دا مرکزی، دائما کیش و آیین سبز اندیشان نهادهای مذهبی، ترویج و اعتلای عدالت در سر تا سر گیتی می باشد و نهادهای مذهبی در اشاعه فرهنگ سلامت بالاخص سلامت معنوی و اجتماعی و... مددیار نظام سلامت هستند، اما آنچه به سان مرواریدی در صدف سیاستگذاری های نظام سلامت می درخشد، حضور پربرکت و متعالی طلاب جهادگر در دریای پرتلاطم و رعب آور سانترهای ویروس کرونا در جهت ارائه خدمات خالصانه و خداپسندانه به بیماران می باشد.

پیوسته در روزهای صبرسوز و توان سوز ویروس کرونا وجود عرفانی و نورافشان روحانیان فروغ امید و رجا را به پزشکان و پرستاران و سایر کادر بهداشت و درمان می تاباند و انگیزه جنگیدن با ویروس منحوس کرونا را به قلب های آشفته و چشم به راه بیماران به ارمغان می داد.

بدون شک گرمای وجود روحانیان سرمای محنت بیماران را در روزهای تیره و تار بحران پایان بخش است.

مکتب های مذهبی و نظام سلامت پیوند و پیمانی دیرینه دارند و وجود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک و اقدامات و راهنمایی های حجت الاسلام و المسلمین حسنوند، حجت الاسلام و المسلمین کوشکی و... برهان متقنی بر این پیمان بوده و خواهد بود.

خدمات روحانیون در پیشبرد آرمان های رفیع نظام سلامت مخصوصا در عرصه سلامت معنوی و روحانی بر کسی پوشیده نبوده و بیش از پیش در روزهای مبارزه با دشمن میکروبی قوت قلب و اطمینان خاطری را برای فضای علمی و درمانی دانشگاه موجب شده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت تمامی رشادت ها و جان فشانی های  سبز اندیشان دیار احدیت و علم بویژه در طوفان دهشتناک ویروس کرونا، از خداوند متعال، مزید صحت و سلامتی و رضوان نعیم را برای تمامی این عزیزان خواهانم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

سوم اردیبهشت ۱۴۰۰


نظر شما :