همچنان حجم ورودی نسبت به خروجی بیمارستان ها زیاد است

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۶۸۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از تفاوت ۲۰ درصدی ورودی بیمارستان ها نسبت به ترخیص و خروج بیماران خبر داد.
همچنان حجم ورودی نسبت به خروجی بیمارستان ها زیاد است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده، بیان کرد: میانگین بستری روزانه حدود ۶۰ نفر و موارد ترخیص بیماران در سطح شهرستان حدود ۴۰ الی ۴۵ نفر است که این تفاوت نشان دهنده آمار افزایشی موج چهارم است.
وی افزود: یکی از اقدامات مدیریتی مناسب که در بستری بیماران صورت گرفته، راه اندازی بخش درمان سرپایی و فعال کردن مراکز درمان در منزل بوده است که این دو مورد از اقدامات خیلی موفق در دوره بحرانی پیک چهارم بوده و گسترش کلینیک های تنفسی و کلینیک های ۱۶ و ۲۴ ساعته از دیگر اقدامات مهم بودند که تمامی این اقدامات حدوداً باعث کمک به تعادل در تعداد موارد ورودی و خروجی مراکز درمانی شده است.
وی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته هنوز هم موارد ورودی ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از ترخیص است.
وی افزود: در حال حاضر تمامی بیمارستان های استان از جمله آیت الله طالقانی اراک(سانتر زنان) درگیر بیماری کووید هستند.
وی ادامه داد: در این مرکز بخش مجزایی برای مادران باردار که مبتلا به کرونا هستند اختصاص داده شده است و اگر مادر شرایط بحرانی پیدا کند قطعاً از خدمات تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان استفاده می شود و در صورت لزوم از اقدامات ارجاعی به سایر بیمارستان ها از جمله بیمارستان امیرالمومنین (ع) استفاده خواهیم نمود.
وی افزود: سانتر اصلی پذیرش بیمار کرونایی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک است و بیماران بعد از پیگیری در صورت لزوم به بیمارستان های حضرت ولی عصر(عج)، آیت الله خوانساری و امیرکبیر اعزام می شوند.
دکتر صادقی در پایان ضمن اشاره به تکمیل ظرفیت تمامی مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: تنها شهرستان های تفرش و محلات شرایط پایدارتری نسبت به باقی شهرستان ها دارند، اما به نظر می رسد ظرفیت این دو شهرستان نیز در چند روز آینده تکمیل خواهد شد.


( ۳ )

نظر شما :