نمونه ها را رصد می کنیم تا نوع هندی را شناسایی کنیم

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۳ کد : ۱۶۸۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنوز کرونای هندی در استان مرکزی ثبت نشده است.
نمونه ها را رصد می کنیم تا نوع هندی را شناسایی کنیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: در حال حاضر نوع جهش یافته انگلیسی در سطح استان شایع است و از نوع جهش یافته هندی و پاکستانی تاکنون موردی ثبت نشده است.

وی افزود: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه و آزمایشگاه مرجع سلامت استان در حال رصد نمونه ها هستیم و امید است که درگیر این نوع از ویروس نشویم، چرا که از تمام ظرفیت استان و حتی بالاتر از توان دانشگاه علوم پزشکی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: اگر همکاران در سی تی اسکن و یا یافته های بالینی خود از بیماران، تفاوتی را احساس کردند، هماهنگی های لازم در استفاده از ظرفیت های تخصصی استان برای شناسایی موارد هندی صورت گرفته و همچنین می توان نمونه های مشکوک را به انستیتو پاستور تهران نیز فرستاد تا مطمئن تر شد.

دکتر صادقی گفت: اگر انواع دیگر این ویروس به استان و حتی کشور وارد شود، مطمئنا با توجه به خستگی کادر درمان و فرسایشی شدن این بیماری و برخی از تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را هم برای مردم و هم کادر پزشکی و بهداشتی رقم خواهد زد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با تاکید بر قدرت سرایت پذیری  بالا و انتقال بسیار سریع تر نوع هندی نسبت به انواع قبلی، گفت: متاسفانه با توجه به ضربه مهلک این بیماری در موج چهارم و اینکه هنوز به طور کامل از این پیک عبور نکرده ایم، اگر مردم و مسئولین همکاری لازم را نداشته باشند، امکان درگیری به این نوع(هندی) و یا اتصال موج پنجم بلافاصله بعد از موج چهارم، وجود خواهد داشت.


نظر شما :