هلال احمر در کنار علوم پزشکی خواهد ماند

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۶ کد : ۱۶۸۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۶
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع بحران کووید۱۹ همواره برای جذب کمک‌های خیرین در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم در این بحران و کمک به محرومان تلاش کرده و خواهد کرد.
هلال احمر در کنار علوم پزشکی خواهد ماند

به گزارش وب دا مرکزی، طهماسبی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حوزه سلامت و کمک به نیازمندان در واحد داوطلبان امداد و نجات جوانان و کانون ها در حوزه پشتیبانی کمک‌های شایانی را ارائه داده است.

وی تاکید کرد: با تاسیس خانه های هلال در روستاها و نقاط کمتر برخوردار، قادر به برقراری ارتباط نزدیک با نیازمندان شده ایم.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تاسیس خانه های هلال، آموزش امداد، کمک های اولیه و خودمراقبتی در حوزه کرونا و کمک به نیازمندان محله بود که شناسایی و تایید نیازمندان، توسط افراد معتمد محله انجام می شود.

طهماسبی گفت: به کمک خیرین و داوطلبین، موفق به تجهیز بانک امکانات پزشکی شده ایم که در این راستا حدود ۱۲۰ کپسول اکسیژن، تخت، ویلچر، عصا و تشک مواج و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار ماسک و سایر تجهیزات مورد نیاز را با همت خیرین جمع‌آوری کردیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیماران آسیب دیده کرونایی را در طرح همای رحمت و فرشتگان رحمت تحت پوشش بودجه حمایت دارویی (حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان) و همچنین بسته های معیشتی(حدود ۱۰۰ بسته) قرار‌دادیم تا در تامین آسایش این قشر و کاهش مشکلات دیگر آنان سهیم باشیم.

وی یادآور شد: با همکاری داوطلبان فعال و امدادگران سخت کوش و ماهر و در اختیار قرار دادن آمبولانس، پتو، ویلچر و کپسول های اکسیژن قادر به پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان شده ایم.

وی در پایان افزود: نیروهای داوطلب علاوه بر همکاری در آموزش عمومی و توصیه های کرونایی به کسبه، اصناف و نظایر آن در طرح هایی همچون آمران سلامت و حاج قاسم سلیمانی پا به پای رابطین بهداشت ارائه خدمت می کردند، همچنین طلاب داوطلب نیز در حوزه خدمات در نقش همراه بیمار هم در جایی که نیاز به امداد و خدمات است کمک می کنند و همچنین در جایی که نیاز به مشاوره است تا حد توان همکاری لازم را دارند.


نظر شما :