آغاز واکسیناسیون ۸۵ ساله ها از امروز

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۶۸۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سطح استان ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت بالای ۸۵ سال داریم که واکسیناسیون این گروه از امروز آغاز شد.
آغاز واکسیناسیون ۸۵ ساله ها از امروز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساکن شهر اراک و هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای زیر مجموعه اراک هستند.
وی افزود: با وجود تمامی دغدغه ها و مشکلاتی که در پیک چهارم کرونا داشته و داریم، با توکل بر خداوند متعال  توانستیم واکسیناسیون جمعیت گروه هدف اول را آغاز کنیم.
وی به دریافت کنندگان واکسن توصیه کرد، برای جلوگیری از ازدحام در ساعاتی که همکاران به آنها  می گویند، به محل تزریق مراجعه کنند.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت و اولویت بندی گفته شده، قرار است بعد از اتمام این مرحله، واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال آغاز شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با افراد واجد شرایط تماس گرفته می شود و اطلاع رسانی های لازم در خصوص نحوه انجام مراحل واکسیناسیون صورت می گیرد و اصلا جای نگرانی برای هم استانی های عزیز وجود ندارد چراکه تمامی گروه های هدف و گفته شده، این واکسن را دریافت می کنند. 
وی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان اینطور گفت: خوشبختانه وضعیت مراجعین سرپایی در یک شیب ثابت قرار گرفته که نوید از رسیدن به وضعیت ثابت در تعداد بستری های ناشی از کرونا در اواخر هفته جاری و اوایل هفته آتی را می دهد.
وی یادآور شد: رنگ بندی های کرونایی که اعلام می شود، تنها به منزله گشایش اقتصادی و انجام فعالیت های کسبه و بازاریان و غیره است و به معنای پایان این بحران و فروکش کردن کرونا نیست و اگر کوتاهی و سهل انگاری در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی صورت بگیرد، مجدداً با بحرانی جدی روبرو خواهیم شد.


نظر شما :