زمان عنصر طلایی در درمان بیماران قلبی

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۶۸۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۰
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با انجام اقدامات اولیه و تشخیص سکته قلبی، سریعا از طریق تله کاردیو مدیسین بیمار بدون هیچگونه تعللی در چرخه درمان قرار می گیرد.
زمان عنصر طلایی در درمان بیماران قلبی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریا بهرامی بیان کرد: هر ساله بخشی از بیماران اورژانس را بیماران قلبی تشکیل می دهند که زمان اصل و عنصر حیاتی در درمان این بیماران می باشد.
وی افزود: به لطف خداوند و با عنایت و پیگیری های رییس اورژانس کشور و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، امروز مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، تعداد ۳۸ دستگاه با مبلغ بالغ بر ۴ میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره برداری رسیده و میان شهرستان های استان تقسیم شده است.
وی در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه، گفت: همکاران فوریت با رسیدن بر بیماران بیماران قلبی، به صورت آنلاین با این دستگاه نوار قلب و تمامی علائم حیاتی را به متخصص قلب مستقر در اورژانس کشور اطلاع می دهند و متخصص مربوطه در صورت نیاز، کد ۲۴۷(مربوط به سکته قلبی) را اعلام نموده و در بیمارستان امیرالمومنین(ع) سریعا بخش آنژیوگرافی فعال می شود.
وی تاکید کرد: بنابراین بیمار بدون فوت وقت و بدون مراجعه به تریاژ سریعا به بخش آنژیوگرافی منتقل شده و کمترین عارضه و صدمه به بیمار وارد می شود و این اقدام در روند درمان تاثیر بسزایی دارد.
دکتر بهرامی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رییس سازمان اورژانس کل کشور و دکتر سید محمد جمالیان، گفت: در مرحله بعدی نیز ۲۲، دستگاه تله کاردیو مدیسین به بهره برداری می رسد و تمامی پایگاه های اورژانس استان مجهز به این دستگاه می شوند.


( ۱ )

نظر شما :