انجام واکسیناسیون ایمن و سریع

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۴ کد : ۱۶۸۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۱
رییس مرکز بهداشت اراک گفت: روز اول واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۵ سال در محیطی کاملاً ایمن و با حفظ تمامی پروتکل های بهداشتی و بدون معطلی انجام گردید.
انجام واکسیناسیون ایمن و سریع

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید محمد دوست، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: سالمندان جزو گروه های پرخطر حساس و افراد ذخیره یک مملکت هستند و حفظ سلامتی این عزیزان برای ما اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: از روز سه شنبه مورخ ۷ اردیبهشت واکسیناسیون گروه بالای ۸۵ سال انجام گردیده، اما با توجه به اینکه سیستم ایمنی این عزیزان در مقایسه با مابقی گروه‌های جامعه حساس تر است، ۸ کانتر را در سالن ورزشی ساکی که جمع معاونت بهداشتی بوده، فعال کردیم و در هر کانتر دو نفر از مراقبین سلامت مستقر می باشند که یک نفر کار ثبت و دیگری کار تزریق  واکسن را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: برای روز اول با ۸۰۰ نفر از سالمندان عزیز از پنج مرکز چهارده معصوم، ارسطو، امام حسین، کرهرود و شهدای صفری تماس گرفته شد، اما متاسفانه حدود ۲۲۰ نفر مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش همکاران به کار گرفته شد، که فاصله اجتماعی رعایت شود و محیط بی سر و صدا و آرام برای این عزیزان مهیا شود این کار با کمترین معطلی انجام گرفت حتی سالمندان عزیزی که توان حرکت، نداشتند تزریق واکسیناسیون آنها داخل خودرو انجام گرفت.

دکتر محمد دوست تصریح کرد: خدا را شاکریم که روز اول واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۸۵ سال بسلامت گذرانده شد و امیدواریم که اطلاع رسانی ها بهتر، جامع تر و سریع تر انجام گیرد تا بتوانیم جمعیت ۴ هزار نفره سالمندان در شهر اراک (شهر و روستا) و مابقی سالمندان تابع دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی را که حدود ده هزار نفر می باشند را واکسینه نماییم.

گفتنی است بعد از گروه ۸۵ سال به ترتیب با کم کردن ۵ سال سن، واکسیناسیون سایر گروه ها آغاز می شود.


( ۲ )

نظر شما :