بهداشت حرفه ای علم و توانایی تامین و حفظ سلامتی است

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۵ کد : ۱۶۸۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی روز جهانی بهداشت حرفه ای را تبریک گفت.
بهداشت حرفه ای علم و توانایی تامین و حفظ سلامتی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام ضمن تبریک به همکاران بهداشت و عرض خداقوت به خاطر زحمات فراوان در روزهای کرونایی، بهداشت حرفه ای را داشتن توانایی و علم و هنر تامین و حفظ سلامتی برای خود و همنوعان خود دانست.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

هشتمین روز از ماه اردیبهشت فروغ روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار را می تاباند. بهداشت حرفه ای را می توان در یک کلام علم و هنر تامین سلامت در محیط های شغلی دانست. مهندسان و حافظان سلامت شغلی و اقتصادی با شناسائی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور موجود در محیط کار، سالم سازی محیط کار و حفظ سلامت نیروی های انسانی و... چرخ اقتصادی کشور را به سلامت به گردش درآورده و درصدد سالم سازی و بهسازی محیط  کار بر می آیند.

پاندمی وحشتناک ویروس کرونا دولت‌ها، کارفرمایان، کارگران و آحاد جامعه را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده است، در این روزهای نفس گیر و از آنجایی که میدان مبارزه با سختی های فراوانی روبرو است و این مشقت سر تا سر گیتی را فرا گرفته است، راهبردهای تقویت سیستم‌های ملی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در راستای آماج و آرمان های همچون افزایش تاب‌ آوری سیستم‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و... بی شک مشت محکمی بر دهان ویروس پرمخاطره و سهمگین کرونا خواهد کوبید و این مهم استحقاق و شایستگی های این رشته حیاتی را در اذهان حک خواهد کرد.

اینجانب روز محافظان و محارسان کرانه های سلامت شغلی و اقتصادی را خدمت تمامی اساتید، اعضای محترم هیئت علمی، کارشناسان، کارکنان و دانشجویان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک و تهنیت گفته و در سایه خدای مهربانو با تکیه بر قدرت لایزال الهی و الطاف حضرت مهدی زهرا (عج) سربلندی، سعادت، سلامتی و توفیقات روزافزون را برای همه این بزرگوران خواهانم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

دکتر سید محمد جمالیان

هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰


نظر شما :