اهمیت روانشناسی و دوران پسا کرونا

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۶۸۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ۹ اردیبهشت، روز روانشناس و مشاور را تبریک گفت.
اهمیت روانشناسی و دوران پسا کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: مراقبت از سلامت روان در دوران شیوع کروناMental health in pandemic از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ در حالی که کشورهای جهان اقدامات فراوانی را برای محدود کردن انتشار ویروس کووید 19 به انجام رسانده اند، روزانه تعداد بیشتری از افراد در جهان تحت تاثیر تغییرات عظیمی در برنامه روزمره زندگی قرار گرفته اند.

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روانشناسی با دانش های فلسفه، جامعه شناسی، عصب شناسی، فیزیولوژی و به طور کلی دانش هایی که مربوط به علوم انسانی هستند، هم مرز است.

روانشناسی نه تنها از نظر کارورزان، پژوهشگران، دانشمندان و ادبیات منتشر شده، بلکه از لحاظ تأثیر آن بر زندگی روزمره ما نیز رشد کرده است؛ صرفنظر از سن، شغل، یا علایق، زندگی شما به گونه ای از کار روانشناسان تأثیر می پذیرد. علاقه روانشناسان به تاریخ رشته خود سبب شده است که تاریخ روانشناسی به عنوان یک زمینه تحصیلی موفق درآید.

علمی مثل روانشناسی در خلاء تحول نمی یابد و فقط در معرض تأثیرات درونی قرار ندارد، روانشناسی بخشی از فرهنگ بزرگتر است و بنابراین در معرض تأثیرات بیرونی که ماهیت و جهت آن را شکل می دهند قرار می گیرد.

حال آنکه بعد از شیوع این بیماری مهلک و ویروس منهوس شرایط زندگی جدید  مانند کار در خانه، بیکاری موقت، تحصیل در خانه در کودکان و عدم تماس فیزیکی با سایر اعضای خانواده ، و ارتباط با دوستان نیاز به زمان زیادی برای سازگاری و هماهنگ شدن دارد.

توانایی سازگاری با تغییراتی که در سبک زندگی پیش آمده است و داشتن استرس هایی از قبیل چگونگی کنترل ترس از ابتلا به ویروس و نگرانی در مورد افراد نزدیک خانواده که آسیب پذیر هستند، برای همه ما چالش برانگیز شده است، حمل و سازگاری با این شرایط به ویژه برای افرادی که دارای مشکلات سلامت روان هستند دشوار تر است.

اینجانب مجددا این روز را به همه همکاران، مشاوران و روانشناسان تبریک عرض می کنم و از خداوند منان برای همگی این بزرگواران صحت، سلامتی و موفقیت آرزومندم.


( ۱ )

نظر شما :