رسیدن به جهانی عادلانه و سالم تر با مشارکت

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۶۸۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نامگذاری هفتمین روز از هفته سلامت به نام "مشارکت های بین بخشی و مسئولیت اجتماعی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر" نشان از اهمیت مشارکت های اجتماعی و تاثیر آن بر سلامت است.
رسیدن به جهانی عادلانه و سالم تر با مشارکت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیام خود آورده است:
مشارکت و همکاری های بین بخشی پیوند و پیمان مستحکمی در بین بخش های گوناگون جامعه در راستای رسیدن به اهداف بهداشتی است. ادغام نگارین رنگ های سازمان ها و نهادهای مختلف بر بوم آرمان های شامخ نظام سلامت طرح اتحاد را رنگ و روغن میزند و مشکلات و مسائل پیچیده ای را حل خواهد کرد که راه حلی فراتر از ظرفیت و توان بخش منفرد نظام سلامت دارند چرا که امضا پیمان های راسخ در همکاری های بین بخشی در ارتقا شاخص های سلامت آحاد جامعه موثرتر از حالتی است که نظام سلامت به تنهایی در این راه پر پیچ و خم گام بردارد.
در سیاست گذاری های کلان نظام سلامت، عدالت محور ارج نهادن به ارزش ها و منافع مشترک برای شرکا، شفافیت  در پاسخگویی، مسؤلیت پذیری، تعهد در بالاترین حد استاندارد حرفه ای و اقدامات عملی و تدوین برنامه های عملی، اهداف کلی و اختصاصی و غیره است که شالوده فنی تسهیل همکاری بین بخشی در عرصه های مختلف خواهد بود. 
همچنین بهداشت و درمان به عنوان اساس و زیربنای توسعه نظام سلامت هر جامعه است و از آنجایی که بخش قابل توجهی از فعالیت های بهداشت و درمان در اجتماع صورت می گیرد، مسئولیت پذیری ها و همدلی های اجتماعی به زعم کانون و محوریت ارتقا سلامت همگانی تلقی شده و درحکم یک مفهوم و نظر بنیادین می باشد. امیدوار هستیم که با تعاملات مردمی و بین بخشی در استان مرکزی شاهد صعود به قله های رفیع نظام سلامت بالاخص در بحران کنونی ویروس کرونا باشیم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
اردیبهشت ۱۴۰۰


نظر شما :