پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای اسلامی

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۶۹۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی، نهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس نهاد شورای اسلامی را گرامی داشت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای اسلامی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در پیامی به مناسبت تاسیس نهاد شورای اسلامی، این چنین نوشت:

بسمه تعالی
تشکیل شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت ماه سال ۵۹ به فرمان مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تکریم هویت انسانی و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و دولت صورت پذیرفت که همواره در موفقیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش قابل ملاحظه و بسزایی داشته است.
نهم اردیبهشت فرا رسیدن سالگرد خجسته تاسیس نهاد مردمی شوراها را در خاطرها متبلور می کند، مطابق آیه  ۳۸ سوره شورا ( وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُوری‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ ) مشورت و تاسیس نهاد مقدس شوراها عینیت یابی یکی از مهمترین منویات قرآن کریم و دین مبین اسلام یعنی مردم سالاری دینی است، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت جامعه و واگذاری تصمیم گیری ها و ادراه امور روستا به مردم بی شک شجره سبز همدلی را آبیاری نموده و امید و روشنایی را میوه و ثمر خواهد داد.
امانت، کفایت، درایت، کیاست و... حسن سلوک هایی هستند که شورائیان هر قریه و شهری در جهت نیل به عمران، آبادانی، شکوفایی، بالندگی و محارست از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی و... به آنها جامه عمل می پوشانند.
در این راستا در سال گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا همراه با شهرداری ها و دهیاری ها در جبهه های مبارزه با ویروس منحوس کرونا و محارست از سلامت آحاد جامعه کارنامه ای درخشان بر جای گذاشتند که قابل تقدیر است.
اینجانب سالروز تاسیس شوراها را خدمت تمامی والامقامان عضور شوراهای اسلامی روستاهای استان مرکزی تبریک و تهنیت گفته و از آستان حضرت احدیت و در پرتو رحمات حضرت ولی عصر (عج) مزید توفیقات، خدمت گزاری، صحت و سلامتی را برای تمامی این ارجمندان خواهانم.
امید است که اعضای محترم شوراها پیوسته در تصدیق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اطاله چشم اندازهای مشارکت مردمی و با بینشی تیز بینانه به دنبال یافتن راهکارهای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... جهت دستیابی به توسعه پایدار و مانع زدایی از مسائل جوامع باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
دکتر سید محمد جمالیان
۹ اردیبهشت ماه ۹۹


نظر شما :