بهره برداری دستگاه اکسیژن ساز در شهرستان محلات

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰ کد : ۱۶۹۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بهره برداری دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان امام خمینی محلات خبر داد.
بهره برداری دستگاه اکسیژن ساز در شهرستان محلات

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در حاشیه بهره برداری از این دستگاه با حضور دکتر سلیمی نماینده مردم شریف محلات و دلیجان در مجلس، ناظری فرماندار شهرستان محلات و دکتر قلیچ خانی مدیر شبکه بهداشت و درمان، گفت: اکسیژن پایه اصلی درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری کرونا است و با افزایش روز افزون آمار بستری و نیاز به مراقبت های ویژه، نیاز به اکسیژن نیز روز به روز بیشتر می شود.
وی افزود: استفاده از کپسول های اکسیژن خطرات بسیار زیادی دارد و چندین مورد انفجار سهمناک به دنبال استفاده از کپسول های اکسیژن مشاهده شده است.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: با تلاش ها و پیگیری های وزارت بهداشت و شخص دکتر نمکی و دکتر جان بابایی و هیئت امنای ارزی امروز شاهد بهره برداری دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان امام خمینی(ره) محلات بودیم که ظرفیتی دو برابر دستگاه قبلی دارد و با مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال تهیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که نیازمند اکسیژن هستند و در بخش های مراقبت ویژه تحت نظر می باشند، از امروز با کیفیت بیشتر، امنیت بهتر و با فشار و خلوص بیشتری اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.
دکتر جمالیان تاکید کرد: اخیراً چهار شهرستان استان از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده اند و نباید این تغییر رنگ ها مردم را به این اشتباه بیندازد که در رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت ورزند، این رنگ بندی ها صرفاً معیاری برای محدودیت های هوشمند و بازگشایی اصناف است.
وی در ادامه بیان کرد: در این خصوص ما به شدت نگران شهرستان‌محلات هستیم چراکه هنوز به پیک مورد انتظار خودش نرسیده است و اگر مردم و صنوف میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را کاهش دهند، با یک بحران جدی برخورد خواهیم کرد، به خصوص اینکه کمبود پرسنل پرستاری در این شهرستان بسیار ملموس بوده و خستگی و تحمل کادر درمان رو به اتمام است.
وی ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۵ سال در حال انجام است، گفت: از تمامی گروه های سنی بالای ۸۵ سال دعوت می کنم که واکسیناسیون خود را علیه کرونا انجام دهند و نگران عوارض واکسن ها نباشند، زیرا کل کادر درمان در کشور با انواع واکسن ها واکسینه شده و عوارض جدی مشاهده نشده ضمن اینکه این واکسن ها برای سنین بالای ۵۰ سال عوارض بسیار کمتری دارد.
وی تاکید کرد: در شهرستان محلات گروه های سنی بالای ۸۵ سال ۷۲۴ نفر بوده و تنها ۵۰ نفر در روز گذشته مراجعه کردند و امیدواریم که در روزهای آتی تعداد بیشتری از این گروه جهت واکسیناسیون مراجعه نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از تمامی ارگان ها که با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان محلات در جهت ارتقای خدمات سلامت همکاری نموده اند، تقدیر و تشکر کرد.


( ۱ )

نظر شما :