اورژانس ۱۱۵ و هوایی در حال توسعه

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۶ کد : ۱۶۹۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۱
معاون فنی اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با کمک های خیرین، توسعه پایگاه های اورژانس و پدهای هوایی، نفس دوباره ای گرفته و استان مرکزی به عنوان یک استان الگو در کشور مطرح است.
اورژانس ۱۱۵ و هوایی در حال توسعه

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز ایران نژاد بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی تعداد  ۲۷ پایگاه از برنامه ششم توسعه کشور عقب تر است، به همین خاطر برای رفع خلأهای موجود و جبران عقب افتادگی در تاریخ ۲۶ شهریور سال گذشته، کلنگ زنی ۱۱ پایگاه اورژانس و ۵ پد اورژانس هوایی با کمک خیرین کلید خورده و این امر با جدیت در حال اجرا و پیشرفت است.

وی افزود: برای نخستین بار است که چنین اتفاقی در کشور رخ می دهد و همین امر استان مرکزی را به عنوان الگو در کشور مطرح کرده است.

وی تاکید کرد: مساحت هر پایگاه اورژانس ۱۴۱ مترمربع و مساحت هر پد هوایی ۲۵۰۰ مترمربع می باشد، هزینه هر پایگاه بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان است که خیرین متقبل شده اند و هزینه هر پد هوایی به طور میانگین بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان است.

ایران نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر اراک که جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر دارد، ۸ پایگاه اورژانس وجود دارد که با ساخت این پایگاه ها تعداد ماموریت های هر پایگاه استاندارد شده و به ۶ ماموریت می رسد در حالیکه امروزه هر پایگاه در روز بیش از ۱۵ ماموریت انجام می دهد که این امر موجب خستگی و فرسودگی پرسنل و کاهش کیفیت خدمات آنها می شود.

وی گفت: در حال حاضر اکثر پایگاه های در حال ساخت، بالای ۴۰ درصد پیشرفت داشته اند و با توکل به خداوند متعال ۳ پایگاه تا پایان خردادماه و یک پایگاه در روز عید سعید فطر افتتاح می شود.

معاون فنی اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تشکر از خیرین حوزه سلامت و کمک به ساخت این پایگاه ها و پدهای هلی کوپتر، گفت: با ساخت این پایگاه ها و افزوده شدن آنها به چرخه اورژانس پیش بیمارستانی، نیاز استان تا سالیان سال رفع خواهد شد.


( ۳ )

نظر شما :