عارفان علم عاشق می شوند/بهترین مردم معلم می شوند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۷ کد : ۱۶۹۷۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۷
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی فرا رسیدن روز معلم و روز استاد را به تمام اساتید علوم پزشکی و هیئت علمی تبریک گفت.
عارفان علم عاشق می شوند/بهترین مردم معلم می شوند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی گفت: سپاسگزار معلمانی هستم که اندیشیدن را می آموزند، نه اندیشه‌ها را.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

هدف یک معلم رسم تصویری از آینده برای دانش آموز نیست بلکه راهی را نشان خواهد داد که دانش آموز توانایی رسم تصویر آینده خود را داشته باشند.

چگونه می توانم تمام لحظه هایی که چون سرو در مقابل دانش آموختگانتان ایستادید و با شور عشقتان آنها را سیراب کردید جبران نمود جز اینکه بهترین درودها و دعاهای خیر را بدرقه راهتان کنیم.

معلمان نقش کلیدی در تربیت و آگاه سازی دانش آموزان دارند چراکه آنها انسان سازان نسل بعدی محسوب می شوند و حضرت امام خمینی(ره) نقش آنها را چیزی شبیه انبیا در میان مردم معرفی کرده است.

در آیه: «اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق:1ـ 5)» خداوند خود را یک معلم خوانده است و جالب تر آنکه معلم بودن خود را بهترین و پیچیده ترین شاهکار خلقت پس از آفرینش آورده است.

معلمی شغل نیست عشق است، بهترین معلمان با قلبشان آموزش میدهند، نه با کتاب.

اینجانب ضمن تبریک مجدد این روز به تمام اساتید و بزرگواران علم و ادب به خصوص حوزه سلامت و علوم پزشکی، برای تمام این عزیزان طول عمر و همراه با موفقیت روزافزون خواستارم.


( ۳ )

نظر شما :