کرونا در استان مرکزی از زبان آمار

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۶۹۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۰
اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک از جنسیت، مناطق و شهرها، میزان فوت و مرگ و میر و سنین ابتلاء و متوفیان کرونایی گفت.
کرونا در استان مرکزی از زبان آمار

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رحمت الله مراد زاده گفت: بر اساس مشخصات توصیفی، توزیع فراوانی مرگ بر حسب جنسیت، اکثریت با مردان و حدود ۵۴ درصد فوتی بوده است و همچنین میانگین سنی فوت شده ها ۷۲ سال است.
وی افزود: توزیع فراوانی موارد مرگ بر حسب شهر محل سکونت نیز اکثر فوتی ها در اراک و  شازند هستند، اما اگر بخواهیم نسبت مرگ را به جمعیت در صد هزار نفر تا ۳۱ فروردین سال جاری را نشان دهیم شهرستان شازند و سپس شهرستان خنداب از نسبت قابل توجهی برخوردار هستند.
وی تاکید کرد: در شازند حدود ۱۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را شامل شده و در خنداب نیز حدود ۱۷ نفر در هر صد هزار نفر آمار فوتی داشته است و در تفرش، آشتیان و کمیجان هم تعداد مرگ های قابل توجهی مشاهده شده است.
وی ادامه داد: در سطح کل دانشگاه نیز حدود یازده و نیم مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در طول این یک ماه ابتدایی سال به ثبت رسیده است.
دکترمراد زاده گفت: در خصوص روند مرگ و میر ناشی از کرونا بر حسب سن نیز بیشترین گروه سنی درگیر مرگ در طول یک ماه فروردین مربوط به گروه سنی ۶۱ تا ۸۰ سال و بعد گروه سنی بالای ۸۰ سال بوده است و خوشبختانه در گروه سنی زیر ۱۵ سال عملاً شاهد آمار فوتی نبوده‌ایم.
وی یادآور شد: در تحلیلی که در داده های مدت زمان از زمان شروع علائم تا بستری و از بستری تا مرگ در کل سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام داده‌ایم در بازه زمانی یک ماه اول سال مشاهده شده است که بیمار از زمان شروع علائم زمان مراجعه و بستری چیزی حدود ۵ روز طول می کشد، که این پنج روز بسیار قابل توجه است در این ۵ روز اگر بیمار زودتر مراجعه کند قطعاً درمان این بیماران سریعتر انجام می‌شود و شاهد موارد مرگ کمتری خواهیم بود.
اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پرشکی اراک در پایان به شباهت کرونا و سرماخوردگی های فصل بهار یا آلرژی ها فصلی اشاره کرد و گفت: شباهت علائمی که این بیماری با سرماخوردگی یا ویروس های فصلی بهار دارد مردم را به اشتباه می‌اندازد که شاید همان سرماخوردگی باشد و همین امر باعث کمی تامل و مراجعه دیرهنگام می شود و زمانیکه به مراکز درمانی مراجعه می کنند با درگیری ریه و کاهش سطح اکسیژن مواجه اند و همین امر رویکردهای درمانی برای این افراد را مشکل تر می کند.


( ۴ )

نظر شما :