تشکر رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از سفارت ژاپن در ایران

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۴ کد : ۱۶۹۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در دیدار با نماینده سفارت ژاپن، گفت: کشور ژاپن کمک زیادی در زمینه بازتوانی به دانشگاه کرده است.
تشکر رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از سفارت ژاپن در ایران

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: استان مرکزی در زمینه بازسازی و بازتوانی مشکلات عدیده ای داشت و تقریبا با توجه به اینکه هیچ گونه امکانات دولتی در این زمینه  موجود نبود، در ارائه خدمت در این زمینه با چالشی جدی مواجه بودیم.
وی افزود: سفارت کشور ژاپن کمک زیادی در این زمینه به مجموعه بهداشت و درمان استان نمود و دانشگاه علوم پزشکی توانست با این حمایت ها بسیاری از تجهیزات مورد نیاز برای کلینیک های بازتوانی را خریداری و تهیه نماید.
وی تاکید کرد: متاسفانه به علت شیوع و همه گیری کرونا خرید بسیاری از این تجهیزات با مشکل مواجه شد و تهیه آنها به تعویق افتاد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: امسال کار تهیه و راه اندازی این کلینیک را با تجهیزات مذکور با جدیت ادامه خواهیم داد و امیدواریم تا دو ماه آینده کلیه ملزومات و خریدهایی که سفارت ژاپن متقبل شده را انجام دهیم و به اتمام برسانیم.
دکتر جمالیان گفت: برای ارائه خدمات با کیفیت تر و بهتر به مردم و مراجعین، نیازمند نگاه ویژه تری به استان هستیم.
وی یادآور شد: استان مرکزی به خاطر صنعتی بودن، دومین استان مسن کشور بودن، تعداد بالای حوادث کار و جاده ای و در شاه راه مواصلاتی بودن و همچنین  کمبود شدید برخی امکانات پزشکی و درمانی  نیازمند حمایت و کمک نهادهای دولتی و غیر دولتی است.
نماینده سفارت ژاپن نیز در این جلسه گفت: با همکاری دو طرفه دانشگاه علوم پزشکی اراک و سفارت ژاپن پروژه های توسعه سلامت(GPP) در حال انجام است.
وی بیان کرد: به مدت ۲۰ سال از سال ۱۹۹۹ انجام پروژه های GPP (پروژه‌های تأمین نیازهای اولیه انسانی و توسعه اقتصادی اجتماعی مردمی) زیر نظر وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه در حال انجام است.
وی اظهار داشت: مبلغ ۴۱۱۴۲ یورو برای این پروژه ها در نظر گرفته شده که با توجه به نظر مثبت دانشگاه و سفارت به صورت تعامل قرارداد به سمت پیشرفت روبه جلو می باشد.
وی تاکید کرد: شرایط کرونا و تحریم های ظالمانه علیه ملت مظلوم ایران متاسفانه ما را در انجام به موقع این پروژه ها دچار تاخیر ساخت که با عنایت خداوند متعال امسال با قدرت بیشتری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان مهم ترین نهاد علمی بحث پزشکی در استان، این پروژه ها را به ثمر برسانیم و بودجه بیشتری اختصاص دهیم.


( ۵ )

نظر شما :