پیوند همیشگی میان بسیج، سپاه و حوزه سلامت

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۷:۲۵ کد : ۱۶۹۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وفاق و همدلی خوبی بین بسیج و سپاه با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت وجود دارد و طرح شهید سلیمانی این وحدت را افزایش داده است.
پیوند همیشگی میان بسیج، سپاه و حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در جلسه ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، بیان کرد: پیوند کادر درمان، مدافعان سلامت و دانشگاه علوم پزشکی با سپاه، بسیج و تفکر بسیجی یک پیوند ناگسستنی و جدانشدنی است و خوشبخانه کادر درمان در طی این ایام با روحیه بسیجی و جهادی توانستند عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارند و خوش درخشیدند.

وی تاکید کرد: طرح مزین به نام مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی که در راستای مقابله و کاهش آسیب های همه جانبه بیماری کرونا اجرا شد توانست موفقیت ها و دستاوردهای بسیاری کسب کند.

وی افزود: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی توانست بسیج عمومی برای مقابله همه جانبه را رقم بزد و با اقدامات هدفمند و محله محوری که توسط بسیجیان و با کمک سپاه و سایر ارگانها انجام شد، توانست بیماری را به شکل نقطه ای کنترل کند.

دکتر جمالیان تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی کارکردهای مختلف بسیج را نشان داد و امروزه در گام پنجم طرح شهید سلیمانی علاوه بر توجه به ظرفیت های طرح که در گذشته استفاده شد، قصد داریم برای اجرای واکسیناسیون عمومی از این ظرفیت عظیم نیز استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه  گفت: طرح شهید سلیمانی در کنار دستاوردها و زیرساخت هایی که در حوزه سلامت ایجاد کرد، توانست کمبود نیرو در حوزه بهداشت را جبران کند و این مسئله باعث شد فعالیت مراکز بهداشت افزایش چشمگیری داشته باشند.

وی افزود: شاخصه رصد و شناسایی با رویکرد بیمار یابی فعال و قرنطینه های هدفمند، شاخصه حمایتی با پشتیبانی هایی که از بیماران شد و شاخصه نظارتی از نقاط بسیار برجسته طرح شهید سلیمانی بوده که توانست کمک های زیادی انجام دهد.

وی تاکید کرد: نهضت کمک مومنانه که از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی اتفاق افتاد و در طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور انجام شد توانست بخشی از آسیب های خانواده ها را کاهش دهد و برکات طرح شهید سلیمانی از ابتدای شروع تاکنون به وضوح دیده می شود.

وی اظهار کرد: در فاز پنجم طرح شهید سلیمانی تیم های رصد و شناسایی با شدت بیشتری فعالیت می کنند و این فعالیت در مناطق حاشیه نشین و پر تراکم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

دکتر جمالیان در خصوص وضعیت استان مرکزی گفت: به وضعیت پایداری رسیده ایم و آمار بیماران سرپایی تا حدودی کاهش پیدا کرده ولی بستری ها در این هفته کاهش چندانی نداشته، انتظار داریم در هفته آینده میزان بستری ها نیز کاهش پیدا کند و با عنایت خداوند در مورد فوتی ها، حدود ۹ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان ها کمی خالی تر شده و امکان ارائه خدمات درمانی بیشتر در سطح استان وجود دارد، گفت: کادر درمان همچنان با روحیه و انگیزه کافی برای خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور دارند، اما برای ادامه راه به همکاری بیشتر مردم نیازمندیم.


نظر شما :