کاهش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی در شهرستان آشتیان

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۲ کد : ۱۷۰۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان از کاهش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی در این شهر خبر داد.
کاهش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی در شهرستان آشتیان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس ملاطایفه گفت: مراجعه بیماران سرپایی به مرکز درمانی این شهرستان نسبت به گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، اما این کاهش به معنی خاتمه یافتن و یا کاهش خطر این بیماری در سطح شهرستان آشتیان و روستاهای اطراف نیست چراکه کرونا همچنان بی رحمانه در جامعه می تازد و جان بسیاری از افراد را تهدید می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار بیماران سرپایی بر روی آمار بستری نیز تاثیر بسزایی دارد تعداد بستری از ۴۰ بیمار در روز به ۲۵ بیمار رسیده و در حال حاضر ۱۵ بیمار در بخش عادی و ۱۰ بیمار در بخش ویژه تحت نظر و مراقبت های درمانی قرار دارند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بالغ بر ۲۰۰ بیمار در منزل به صورت قرنطینه هستند و عمده نگرانی ما این بیماران هستند چرا که بیماران قرنطینه در منزل باید اصل قرنطینه را به منظور قطع زنجیره انتقال به صورت کامل رعایت نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان در ادامه خاطرنشان کرد: در این شهرستان روزانه به طور میانگین حدود ۶۰ الی ۷۰ تست (pcr+rapid) انجام می گیرد که حدوداً ۳۰ درصد این تست ها مثبت اعلام می شود.

دکتر ملاطایفه به انجام واکسیناسیون گروه های هدف اشاره کرد و گفت: از ۲۸۰ سالمند بالای ۸۰ سال بالغ بر ۲۰۰ نفر تاکنون واکسینه شده‌اند که این روند واکسیناسیون همچنان با نهایت دقت و سرعت در حال انجام است.

وی در پایان از مردم خواست تا همچنان پروتکل های بهداشتی را با دقت و جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند.


نظر شما :