پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی ماما

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۰ کد : ۱۷۰۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۶
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز جهانی ماما را به ماماها تبریک گفت و افزود: مامایی، هنری است که علم را به خدمت می‌گیرد‌‌ تا مظهر و حشمت عشق را در دیباچه تکوین و فطرت بیاراید.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی ماما

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل این پیام به این شرح است:

بسمه الله الرحمن الرحیم

در زیر باران نگاه سبزپوشان مامایی نسترن می شکفد و در میان دستان اقدس شان عشق هویدا می شود و هستی می یابد؛ نوازشگران مولودهای بهشتی بر فرش با معاضدت از مهرماه ایزد جان آفرین نام خود را به نکویی در عرش می نگارند، رهنمون سازان خلعت های قدسی به آفاق، ضربان قلب آینده را می نویسند و طنین ملکوتی «فتبارک الله احسن الخالقین» را به دست صبا می سپارند.

سخت کوشان سبز پوش استان مرکزی، هر آینه با تعهد و رشادت کم نظیر به آماج و غایات رفیعی چون تأمین، حفظ، ارتقای سلامت مادران و نوزادان و کاهش مرگ و میر و ابتلای مادران به انواع بیماری‌ها و ترویج زایمان طبیعی و... جامه عمل پوشاندند، اما در روزهای خطیر و سهمگین پاندمی ویروس کرونا، حفظ سلامت مادران و نوزادان بویژه مادران مبتلا به این ویروس منحوس مسئولیت خطیر و بسزایی بود که توسط طلیعه داران میلاد تحفه های آسمانی استان، به صباحت و وجاهت هر چه بیشتر به حقیقت پیوست و کارنامه ای درخشان در اذهان حک شد.

شعار روز جهانی ماما در سال جاری "دنبال کردن جزئیات؛ سرمایه‌گذاری روی ماماها" می باشد که  به غیر از نشان از اهمیت و نقش موثر ماماها، مقصود از انتخاب این عنوان افزایش اتحاد و اتفاق جامعه ارجمند مامایی، حمایت از سرمایه‌گذاری های مربوط به مراقبت‌های زنان و زایمان برگزیده و برجسته در سراسر جهان، بهبود باروری، بهبود سلامت مادران، نوزادان، کودکان و نوجوانان است.

امید است که پیشگامان سلامت مادر و نوزاد استان، با استعانت از این خط و مشی و تاسی به عشق، ایثار، فدارکاری و خرد جمعی در اعتلای محارست و مراقبت از سلامت ارمغان های افلاکی کوشا باشند.

اینجانب با قلبی آکنده از مهر، روز قدیسان زمینی، امید بخشان چشم های منتظر و رامشگران دلنوازترین آهنگ حیات را خدمت جامعه مامایی، اعضای محترم هیئت علمی، اساتید، کارشناسان، کارکنان و دانشجویان گرانقدر مامایی استان مرکزی تبریک و تهنیت گفته و در سایه ایزد منان، مزید صحت و سلامتی و بهورزی را برای همه این عزیزان خواهانم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۳ )

نظر شما :