۴۰ ماما در حوزه بهداشت به کرونا مبتلا شده اند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۰ کد : ۱۷۰۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبریک روز جهانی ماما از ابتلای ۴۰ ماما از شروع همه گیری این بیماری تاکنون خبر داد.
۴۰ ماما در حوزه بهداشت به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی گفت: از آغاز شیوع این بیماری تاکنون جامعه مامایی شاغل در حوزه بهداشت، مراقبت ویژه و پیگیری فعال بیش از ۱۲۰۰۰ مادر باردار پرخطر را در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک عهده دار بودند.

وی افزود: همکاران ماما با تلاش خالصانه و تعهد حرفه ای مثال زدنی مراقبت از مادران و نوزادان را در این شرایط خطیر بطور مستمر انجام دادند و ابتلای این تعداد از همکارانمان به کرونا نشان از جان فشانی و عشق به هم نوع و خدمت به مادران و تلاش برای حفظ سلامتی آنان است.

وی تاکید کرد: علیرغم تهدیدهای سلامت و خطر ابتلاء، جامعه مامایی در حمایت و مراقبت بهداشتی از گروه های هدف، با استمرار خدمات حضوری در واحدهای بهداشتی، پیگیری های تلفنی در سامانه شبانه روزی 4030، ارائه خدمت در مراکز 16 ساعتی کووید و مراقبت در منزل از 870 مادر باردار کووید مثبت  غیر بستری در شرایط قرنطینه خانگی، فداکاری کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به نقش پررنگ ماماها در بحران کرونا خاطرنشان کرد: جهان امروز بیش از هر زمانی به ماماها نیاز دارد.

دکتر علیمحمدی در پایان گفت: بی تردید پایداری خانواده، استمرار بالندگی، پویایی، جوانی و سلامت جمعیت در ایران فردا، ثمره تلاش بی دریغ امروز همکاران ماما خواهد بود.


( ۱ )

نظر شما :