سلامت سالمندان اولویت اصلی ما می باشد / تجمع در محل واکسیناسیون موجب افزایش شیوع کرونا

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۷۰۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با همکاری آموزش و پرورش، یک مکان دیگر برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.
سلامت سالمندان اولویت اصلی ما می باشد / تجمع در محل واکسیناسیون موجب افزایش شیوع کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از محل انجام واکسیناسیون، بیان کرد: جای هیچ نگرانی وجود ندارد، برای همه افرادیکه اعلام شده واکسن موجود است و همه این عزیزان واکسینه خواهند شد.

وی افزود: تا زمانیکه کار تزریق واکسن به افراد بالای 80 سال به اتمام نرسد، گروه های هدف و اولویت های بعدی را آغاز نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مراجعه افراد زیر 80 سال و یا کسانیکه با آنها تماس گرفته نشده، مهمترین چالش در این زمینه است که با توجه به ازدحامی که در این محل صورت می گیرد و ریسک بالای افراد مسن و خطر بالای ابتلاء در این افراد، اکیدا توصیه می کنیم، حتما در صورت تماس تلفنی همکاران بهداشت و در روز و ساعت تعیین شده به محل مورد نظر مراجعه نمایند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: کسانیکه موفق به ثبت نام نشده اند، مطمئن باشند در روزهای آتی اطلاع رسانی و برای تزریق واکسن دعوت خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به انتخاب و اضافه شدن یک محل دیگر در منطقه شهرک رضوی(گردو) با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ازدحام جمعیت همواره یکی از نگرانی های اصلی دانشگاه علوم پزشکی بوده و هست که با انجام این کار از فردا مکان دیگری برای انجام تزریق واکسن آماده و محیا می شود که در جلوگیری از ازدحام جمعیت برای انجام واکسیناسیون بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در جلسات متعدد، روش های گوناگون تزریق از جمله تزریق در اتومبیل، مورد بررسی قرار گرفته که باید ضمن آماده سازی زیرساخت های لازم، اقدامات کارشناسی نیز بر روی آن انجام شود.

دکتر جمالیان در پایان از مردم خواست تا به توصیه همکاران توجه کرده و در ساعت و زمان مقرر و گفته شده به محل تزریق واکسن مراجعه کنند تا از ازدحام جمعیت که خود یکی از مهمترین دلایل انتقال ویروس است، جلوگیری شود.


( ۲ )

نظر شما :