اختصاص دومین سالن ورزشی به منظور انجام واکسیناسیون کرونا در اراک

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۳ کد : ۱۷۰۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۹۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از ساماندهی سالن ورزشی یادگار امام در شهرک گردو، به همت آموزش و پرورش، برای واکسیناسیون کرونا خبر داد.
اختصاص دومین سالن ورزشی به منظور انجام واکسیناسیون کرونا در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: یکی از مهمترین اهداف مجموعه علوم پزشکی اراک در کنترل این بحران با توجه به آمار مرگ و میر که علی الخصوص در افراد سالمند جامعه بیشتر رخ می دهد، کاهش آمار ابتلا و متوفیان است بدین منظور باید به واکسیناسیون سرعت بیشتری ببخشیم.
وی افزود: سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی به همت اداره کل آموزش و پرورش از هفدهم اردیبهشت ماه در کنار سالن ورزشی شهید ساکی آماده ارائه خدمت به گروه هدف (بالای ۸۰ سال) جهت انجام واکسیناسیون می باشد.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: کاهش آمار مرگ و میر و کاهش موارد ابتلا و بستری در بیمارستانها زمانی حادث می گردد، که اکثریت گروه‌های جامعه واکسینه شده باشند بدین منظور به همکاری و مدد سایر دستگاه‌های اجرایی در استان مرکزی نیازمندیم تا بتوانیم تعداد مراکز واکسیناسیون را در شهر اراک به ۸ مرکز برسانیم و با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون‌ در این صورت توان اختصاص سهمیه بیشتری واکسن را برای استان خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با لطف خداوند هفته آینده شاهد افزوده شدن سومین سالن ورزشی به چرخه ارائه تزریق واکسن باشیم.
دکتر جمالیان در حاشیه بازدید از سالن ورزشی یادگار امام، گفت: یکی از روش های مطمئن و ایمن که در کل دنیا جهت ایمن ماندن از ویروس شناخته شده، در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون است.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به آمارهای اخیر از سوی وزارت بهداشت چند نمونه درگیری با کرونا هندی در دیگر استان ها مشاهده شده است که همجواری برخی از این استانها با استان مرکزی و قدرت بالای سرایت آن یک تهدید بزرگ و یک پیک خطرناک دیگری را برای ما می تواند رقم بزند.
دکتر جمالیان تصریح کرد: از مردم عزیز استان مرکزی خواهشمندیم با توجه به پیدایش واریانت هندی کرونا، همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و افرادی که در لیست واکسیناسیون قرار می گیرند و با آنها تماس گرفته می شود و با اطمینان خاطر خود را در برابر این ویروس ایمن نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از فرماندار اراک دکتر بختیاری، مهندس بیاتیان شهردار و مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی جهت هماهنگی های مربوطه در راستای راه اندازی دومین سالن ورزشی انجام واکسیناسیون کرونا در شهر اراک تقدیر و تشکر کرد.


( ۱۴ )

نظر شما :