اسناد پزشکی، مهمترین و غنی ترین منابع

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۷۱۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از اصلی ترین و مهمترین منابع اطلاعاتی درمانی، پرونده پزشکی بیماران است.
اسناد پزشکی، مهمترین و غنی ترین منابع

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان ضمن تبریک روز اسناد پزشکی، بیان کرد: در سازمان های مراقبت سلامت مثل بیمارستان ها، یکی از منابع اصلی اطلاعات مراقبت سلامت، پرونده پزشکی بیمار است که به عنوان مهمترین و غنی ترین منبع اطلاعاتی مطرح می باشد.

وی افزود: پرونده پزشکی بیمار مهمترین ابزار ذخیره و باز یابی اطلاعات و آنالیز مراقبت های بهداشتی و درمانی بوده و بیانگر کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماری ها، مخاطرات بهداشتی، تشخیص ها، آزمایشات، معاینات، روش های درمانی، سیر بیماری، پاسخ بیمار به درمان، پیگیری و ... می باشد.

وی تاکید کرد: مدارک پزشکی (Medical Record) عبارت از اوراق و مدارکی که به ضرورت خدمات پزشکی و پیراپزشکی داده شده به بیمار در یک مرکز بهداشتی و درمانی تهیه و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: روز بزرگداشت اسناد ملی و مدارک پزشکی را به همه تلاشگران  عرصه حفظ و حراست از میراث معنوی، اسناد و مدارک هویتی و به همه متولیان نگهداری پرونده های پزشکی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی تبریک عرض می نمایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: برکسی پوشیده نیست که حفظ و حراست از اسناد  ملی، معنوی، هویتی و  در بخش پزشکی، پرونده و اسناد پزشکی، ثبت و نگهداری اطلاعات درمانی دارای اهمیتی فوق العاده است و می تواند در تولید علم و ثبت تجربیات و تولید دانش بسیار نقش آفرینی نماید.


( ۲ )

نظر شما :