واکسیناسیون دانشجویان طبق ابلاغیه های معاونت آموزشی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۷۱۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۲
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون دانشجویان طبق فراخوان مرحله ای معاونت آموزشی دانشگاه انجام می شود.
واکسیناسیون دانشجویان طبق ابلاغیه های معاونت آموزشی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی بیان کرد: تاکنون بیش از 95 درصد از دستیاران و کارورزان و بیش از ۶۰ درصد کارآموزان واکسینه شده اند.

وی افزود: همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشته های پرستاری، میکروب شناسی، ایمونولوژی و سایر رشته هایی که به نحوی با این بیماری در تماس هستند، واکسینه شده اند.

وی تاکید کرد: اکثر اعضای هیئت علمی بالینی و غیر بالینی نیز علیه این بیماری واکسینه شدند.

دکتر آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: تزریق واکسن دانشجویان طبق پروتکل های ابلاغی معاونت آموزشی وزارت بهداشت انجام می گیرد و این معاونت در دانشگاه علوم پزشکی انجام این مهم را با جدیت دنبال خواهد کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیدواریم در توزیع جدید واکسن های وارد شده به استان توسط معاونت بهداشت، روند واکسیناسیون مابقی دانشجویان در هفته جاری و آتی به اتمام برسد تا آنان با ایمنی کامل و خاطری آسوده در کارورزی ها و کارآموزی های خود حاضر شوند.

وی در پایان یادآور شد: پیرو ابلاغ برنامه واکسیناسیون کادر بهداشتی درمانی کشور مقرر شد، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، انترن ها، دانشجویان بالینی شامل، رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی در ترم های بالا و همچنین، دستیاران و دانشجویان دکترا در فاز اول و کارشناسی ارشد در فاز دوم که در رشته هایی همچون ایمنی شناسی، ویروس شناسی، میکروب شناسی پزشکی، پاتولوژی، فیزیوترایی، داروسازی بیمارستانی و یا هر رشته علوم پایه ای که به نحوی با بیمار یا نمونه های آزمایشگاهی در تماس است، باید واکسیناسیون انجام شود.

گفتنی است وزیر بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر ضرورت واکسیناسیون دانشجویانی که با بیماران کووید در ارتباط هستند، تاکید کرده بود.


( ۵ )

نظر شما :