غربالگری دیابت و فشار خون دو فاکتور مهم در حفظ سلامت

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۷۱۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۶
رییس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: غربالگری دیابت و فشارخون یکی از اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت مردم است.
غربالگری دیابت و فشار خون دو فاکتور مهم در حفظ سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پری میرشفیعی بیان کرد: پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری فشارخون و دیابت مهمترین هدف است و باید با ترویج سبک زندگی و تغذیه سالم از تبعات منفی و عوارض جانبی آن جلوگیری شود.

وی، تغذیه ناسالم، عدم تحرک، زندگی ماشینی، استعمال دخانیات و ... را از جمله عواملی دانست که منجر به بیماری فشارخون و دیابت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید روش صحیح زندگی و ترویج سبک زندگی سالم در سراسر استان آموزش داده شود، تاکید کرد: این دو بیماری زمینه‌ای علامت مشخصی ندارند و معمولا افرادی که دچار فشارخون و دیابت هستند از بیماری خود مطلع نبوده و متاسفانه پس از گذشت مدتی با عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری نظیر نارسائی کلیوی، اختلالات بینائی و ... مواجه می شوند که درمان این عوارض به مراتب دشوارتر از پیشگیری است.

رییس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطر نشان کرد: شیوع این بیماری حتی در سنین جوانی نیز وجود دارد و بسیاری از سکته های قلبی در سنین جوانی و میانسالی و متاثر از فشار خون صورت می‌گیرد.

دکتر میرشفیعی در پایان ضمن اشاره به اینکه دیابت و فشارخون به عنوان یک ریسک فاکتور مهم در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است، گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای فشارخون، دیابت،  بیماری های قلبی، ریوی و ... بیشتر در معرض درگیری با کروناویروس قرار دارند و آمار مرگ و میر در این بیماران به مراتب بیشتر از سایر افراد است پس بنابراین نیاز است این افراد پروتکل های بهداشتی را بیشتر از سایرین رعایت کنند.


( ۵ )

نظر شما :