برچسب اصالت کالا، تضمینی بر سلامت آن

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۷۱۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به تقلبی بودن، بسیاری از فرآورده های بهداشتی، اصالت مواد غذایی و دارویی با استفاده از برچسب اصالت کالا، قابل تشخیص است.
برچسب اصالت کالا، تضمینی بر سلامت آن

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: تایید صحت و سلامتی کالا و مواد غذایی مورد مصرفی مردم اصلی ترین اولویت و رسالت سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: برای استفاده از مواد غذایی، دارویی و یا آرایشی و بهداشتی حتما به برچسب اصالت کالا توجه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد به خصوص در زمینه مواد آرایشی و بهداشتی کالاهایی در بازار در دسترس مردم قرار می‌گیرد که اگرچه تحت عنوان اجناس خارجی به فروش رسیده، اما عمدتا کالاهای قاچاق و تقلبی بوده که در صورت مصرف تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می شود.

دکتر علیمرادیان گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه سازمان غذا و دارو سلامتی کالا را استعلام گرفته و در صورت مورد تأیید بودن کالا با اطمینان خاطر در جهت استفاده فرآورده برآیند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، در پایان ضمن تاکید بر اینکه کوچکترین ایراد در محصولاتی که سلامت محور هستند، می تواند به سلامت جسم و روح و اقتصاد و فرهنگ جامعه و مردم آسیب های جدی بزنند که حتی ممکن است بعضی از این آسیب ها غیر قابل جبران باشند؛ افزود: زمانی که قصد خرید یک کالای بهداشتی، آرایشی، دارویی و یا هر محصولی را داشته باشید که استفاده از آن رابطه ای تنگاتنگ با سلامتی دارد باید خیالتان راحت باشد که جنس و کالایی که می خرید جدا از این که اصل و با کیفیت باشد از محل تولید و نحوه حمل و نقل و عرضه آن کالا مطمئن شوید که هیچ ضرری برایتان نداشته باشد.

گفتنی است برچسبی سفید کاغذی با حاشیه های زرد و نوشته های مشکی است، که بر روی آن بارکد، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سریال محصول نوشته شده و طبق قانون لازم است بر روی تمام داروها، محصولات پزشکی، آرایشی، بهداشتی و سلامت محور الصاق شود.


( ۲ )

نظر شما :