در تعطیلات عید فطر مراقب کرونا باشید

نگرانی دانشگاه علوم پزشکی از گسترش کرونا در تعطیلات عید فطر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۴ کد : ۱۷۲۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، گفت: نگرانی فعلی از تعطیلات عید فطر و دید و بازدیدها و افزایش رفت و آمدهای آن است.
در تعطیلات عید فطر مراقب کرونا باشید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود : اگر این اتفاق بیفتند ممکن است مانند پیک های قبلی این پیک نیز طولانی شود که  امیدواریم با همکاری مردم این اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد: در پیک چهارم کرونا تعداد موارد بستری نسبت به پیک سوم دو برابر شد، ضمن اینکه موارد سرپایی نیز افزایش یافت و به علت ملاحظات خانوادگی تمایلی به بستری شدن نداشتند و در خانه تحت مراقبت قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از کاهش نسبی و روند نزولی کرونا در کشور و استان خبر داد و نسبت به افزایش مبتلایان در تعطیلات عید فطر ابراز نگرانی کرد.

وی یادآور شد: تفاوت پیک چهارم کرونا با پیک های قبلی در این است که زودتر به نقطه اوج رسیدیم در پیک های قبلی بعد از دو ماه به بیشترین میزان ابتلا و قله پیک می رسیدیم، اما در پیک چهارم بعد از ۲۳ روز به اوج موارد ابتلا در سطح کشور رسیدیم.

دکتر صادقی در پایان تاکید کرد: اکنون با شیب ملایم کاهشی کرونا مواجه هستیم، اما تراکم بیماران و تعداد مبتلایان در شهرستان های با جمعیت بیشتر، بالاتر است و روند کاهشی نیز کندتر است.

این در حالی است که رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک بارها از شروع موج پنجم در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خبر داده می دهند.


نظر شما :