دانشگاه علوم پزشکی اراک در سطح کشور ۱۲ و در قطب ششم، رتبه نخست را کسب کرد

ارتقای ۳ پله ای دانشگاه علوم پزشکی اراک در سامانه علم سنجی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۷۲۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آخرین رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اراک ۳ رتبه و دانشکده های دندانپزشکی بیشترین و پیراپزشکی کمترین ارتقاء را داشته اند.
دانشگاه علوم پزشکی اراک در سطح کشور ۱۲ و در قطب ششم، رتبه نخست را کسب کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: رتبه بندی دانشگاه ها هر ۶ ماه یکبار بر مبنای بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و... توسط سامانه های مختلف بررسی می شوند که بر اساس آخرین رتبه سنجی در سامانه علم سنجی، دانشگاه علوم پزشکی اراک از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۲ در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور رسیده است.

وی افزود: البته در این رتبه سنجی، در قطب ششم و در بین دانشگاه های این منطقه، دانشگاه علوم پزشکی اراک رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: از لحاظ شاخص hindex (ارزیابی و بررسی علمی مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه ها) نیز ارتقای چشمگیری داشته ایم به طوریکه به نمره ۶۸ رسیدیم که بالاترین نمره در قطب ششم می باشد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در بین رتبه بندی دانشکده های سطح کشور، دانشکده پزشکی در جایگاه ۱۳ و شاخص اچ ایندکس آن ۵۸، دانشکده بهداشت در رتبه ۸ و شاخص اچ ایندکس آن ۵۶ قرار دارند.

وی یادآور شد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین دانشکده های دندانپزشکی سطح کشور در رتبه ۹ و شاخص اچ ایندکس ۲۹ قرار گرفته است که بهترین عملکرد بین دانشکده های مجموعه بهداشت و درمان استان را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: در این رتبه بندی دانشکده پرستاری با کسب رتبه 11 و شاخص اچ ایندکس 33 بدون هیچ تغییری، عملکرد ثابتی را از خود نشان داده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشکده های پیراپزشکی و توانبخشی نیز در این سامانه عملکرد خوبی را از خود نشان نداده اند.

دکتر جمالیان در پایان از تمام پرسنل و همکاران که در جهت ارتقاء جایگاه کلی دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کنند تشکر کرد و گفت : هدف اصلی و اولویت مجموعه بهداشت و درمان و کلیه دانشکده های مرتبط، ارتقاء جایگاه و تبدیل به تیپ یک شدن و بهبود وضعیت است که بدون کمک و تلاش همه جانبه و وحدت و همدلی همگانی امکان پذیر نمی باشد.

گفتنی است که شاخص اچ ایندکس، شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران است که میزان تأثیرگذاری آن ها را در پیشبرد علم نشان می دهد؛ این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی افراد به کار برده می شود.


( ۲ )

نظر شما :