خیرین پای ثابت  حوزه سلامت شهرستان تفرش

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۷۴۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۵
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: خیرین حوزه سلامت همواره در این شهرستان کمک حال بهداشت و درمان بوده و هستند.
خیرین پای ثابت  حوزه سلامت شهرستان تفرش

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: خیرین در این حوزه در هر  زمانی که مجموعه بهداشت و درمان به آنها نیاز داشته، ورود پیدا کرده و آن چالش و بحرانی که جان و سلامت همنوعان خود را تهدید می کرده، را مرتفع کردند.

وی افزود: احداث ساختمانی برای مرکز دیالیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان، در روزهای کرونایی، بیش یک میلیارد تومان، خرید ماسک، الکل و... کمک به روستاها و اهدا ۱۸ تب سنج، ۱۸ پالس اکسیمتر و ۲ دستگاه ضدعفونی کننده به خانه‌های بهداشتی، خرید دستگاه اکو و همچنین کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای تهیه دستگاه سی تی اسکن، احداث ساختمانی برای دستگاه اکسیژن ساز بالغ و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از جمله مهمترین اقدامات خیرین در روزها و ماه های اخیر بوده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا کمک های زیادی که در این حوزه صورت می گیرد، به زبان قابل بیان و تشکر نیست چرا که این کمک ها در وجه اول ارزش معنوی بسیار بالایی دارند.

وی یادآور شد: با احیا سازی مجدد مجمع خیرین و شفاف سازی با آنها در خصوص آنچه که مد نظرمان در حوزه‌های بهداشت و درمان می باشد با کمک خیرین عزیز قول های شرافت مندانه و عملیاتی را پایبند شده ایم.

دکتر زیلابی گفت: خدا را شاکریم که چند روز است بستری کرونا و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان تفرش وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد بیماران سرپایی ۵۰ درصد کاهش یافته و از تعداد حداکثر ۱۹۸ تست کرونا در روز به حداکثر شصت تست رسیده‌ایم و آمار مثبتی های ناشی از کرونا تک رقمی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان ۱۷۰ نفر بیمار قرنطینه در منزل هستند که به صورت روزانه توسط همکاران پیگیری می شوند.

دکتر زیلابی تاکید کرد: بر اساس آمار و سامانه سیب ۱۰ درصد جمعیت شهری شهرستان تفرش واکسینه شده اند.

وی در پایان افزود: همچنین به تفکیک ۶۶ درصد سالمندان بالای ۷۵ سال و کادر بهداشت و درمان و ۲۸ نفر بیمار سرطانی واکسینه شده اند؛ همچنین لکه‌گیری واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال و آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال در روستاها و گروه سنی ۷۰ سال به نوعی آغاز شده است.


نظر شما :