پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز پیوند اعضا

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳ کد : ۱۷۴۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۹
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز پیوند اعضا را تبریک و از کسانیکه با اهدای اعضای بدن خود پس از مرگ نیز به همنوطنان خود زندگی می بخشند، تشکر کرد.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز پیوند اعضا

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل این پیام به این شرح است:
به نام خداوند خوبی ها
بخشیدن همیشه زیبا است/ اهدای عضو ادامه زندگی، هدیه دادن و هدیه گرفتن، همواره یکی از لذت بخش‌ترین لحظه‌های زندگی است.
اهدای عضو اوج بخشش یک انسان است، انسانی که در سخت‌ترین لحظه زندگی خود تصمیم می‌گیرد اعضای بدن یکی از عزیزانش را که دچار مرگ مغزی شده ببخشد؛ از ایثار آن خانواده نشات می گیرد.
روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه هر سال روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی نامگذاری شده است که این روز نشان از روحیه ایثارگرانه و مهربان افرادی است که با این تصمیم خود، تولدی دوباره به افراد نیازمند در صف انتظار می بخشند.
این روز یادآور سخاوت و ایثارگری افرادی است که به دور از دنیا پرستی و تعلقات دنیوی، اعضای پیکر افراد نزدیک خود(بیماران مرگ مغزی) را به صورت رایگان و بعنوان هدیه به خانواده گیرنده اهدا می کنند.
با این اقدام خداپسندانه فردی که بر اثر مرگ مغزی جان خود را از دست می دهد می تواند ناجی جان چندین نفر شود.
کارت اهدای عضو مهر تاییدی به خواسته و آرزوی قلبی افرادی است که نفس و تولدی دوباره به افراد در صف انتظار اهدای عضو می بخشند.
هر ایرانی می‌تواند با افزایش آگاهی خود و دیگران، بالابردن سطح اطلاعات جامعه در زمینهٔ مرگ مغزی و اهدای عضو، گرفتن کارت اهدا و شرکت در طرح سفیران به ترویج فرهنگ اهدای عضو کمک کند.
اهداء کنندگان عضو بخشندگان و سخاوتمندانی هستند که فریاد سکوت بیماران نیازمند را شنیده و دست‌ها و دل‌های پر از مهرشان با آن‌ها همنوا شده و مرهمی بر زخم آنان می‌شوند.
زندگی لبخندی است که دریغش نکنیم.
اینجانب ضمن تبریک مجدد این روز از تمام کسانیکه که با اهدای اعضای بدن خود، به همنوعان زندگی دوباره می بخشند وفرصتی بای زیستن به آنها می دهند، تشکر می نمایم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰


( ۳ )

نظر شما :