روند امیدوار کننده یک ماه گذشته/ماه سختی را در پیش رو داریم

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۷۴۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۱
استاندار مرکزی گفت: آمارها نشان دهنده روند قابل امید در اردیبهشت ماه است اما با توجه به مراسمات و تعطیلات خردادماه، ماه سختی را پیش بینی می کنیم.
روند امیدوار کننده یک ماه گذشته/ماه سختی را در پیش رو داریم

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، بیان کرد: استان مرکزی نسبت به هفته گذشته در موارد ابتلاء و مراجعین سرپایی کاهش بیش از نصف و در فوتی ها تقریبا کاهش یک سومی داشته که نشان دهنده روند امیدوار کننده و عبور نسبی از موج چهارم را دارد.
وی افزود: در ماه پیش رو مراسماتی چون انتخابات و قبل از آن تعطیلات نیمه خرداد را در پیش داریم که اگر مراقب نباشیم، می تواند شرایط را به مراتب بدتر کند.
وی تاکید کرد: شورای تامین برای تعطیلات پیش رو از الان برنامه ریزی داشته باشد.
آقازاده در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه تزریق واکسن نیز استان مرکزی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با تمهیداتی که اندیشیده شده، دانشگاه علوم پزشکی با کمک سایر دستگاه های اجرایی و مربوطه روند خوب خود را از زمان آغاز واکسیناسیون تاکنون حفظ کرده است.
استاندار مرکزی گفت: امیدواریم تا پایان خرداد یا اوایل تیر، گروه سنی ۶۰ سال به بالا که جزء گروه های پرخطر است و اکثر فوت شدگان در این گروه سنی جای دارند، آغاز شود.
آقازاده یادآور شد: با توجه به اینکه انتخابات بزرگی را پیش رو داریم و اینکه اصلی ترین نگرانی پیک افزایشی کرونا در موج چهارم و یا آغاز موج پنجم است، پیشنهاد ستاد ملی این است که عوامل برگزار کننده انتخابات و کسانیکه جزء عوامل اجرای در پای صندوق ها هستند  واکسن مورد نظر را دریافت کنند تا هم خود که در معرض مراجعین هستند و هم مردم با خیالی آسوده تر در این عرصه شرکت نمایند.
استاندار مرکزی همچنین گفت: در همین راستا و حفظ سلامتی و تامین بیشتر ایمنی لازم در روز انتخابات، تعداد ۱۰۰ صندوق از انتخابات قبلی اضافه کرده ایم که این تعداد به بیش از هزار و ۸۰ صندوق رسیده است.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات و تجمعات انتخاباتی، از فرمانداران می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف با جدیت ورود پیدا کنند.


( ۴ )

نظر شما :