توصیه های کرونایی برای رانندگان و مسافران

۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۹ کد : ۱۷۴۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۵
متخصص آموزش ارتقای سلامت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک بهترین هایی را برای حفظ سلامت رانندگان و مسافران در برابر کرونا گفت.
توصیه های کرونایی برای رانندگان و مسافران

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نسرین روزبهانی، بیان کرد: رانندگان گرامی خودروهای عمومی مانند تاکسی ها و آژانس های مسافربری در صورت داشتن تب، سرفه و علائم مشکوک بر سر کار خود حاضر نشوند تا اطمینان حاصل شود که به بیماری کرونا مبتلا نیستند.

وی افزود: به منظور تهویه و گردش جریان هوا همیشه حداقل دو شیشه (یک شیشه درب عقب، یک شیشه درب جلو) به طور کامل پایین باشد.

وی تاکید کرد: در زمان حضور در خودرو حتی بدون وجود مسافر، از ماسک استفاده شود.

وی ضمن اشاره به استفاده از ماسک به شکل صحیح گفت: ماسک باید متناسب با صورت باشد و کاملا دهان و بینی را بپوشاند، اگر ماسک متناسب با صورت نیست از دو ماسک (یکی جراحی و دیگری پارچه ای؛ ماسک پارچه ای بر روی ماسک جراحی) استفاده گردد.

دکتر روزبهانی تاکید کرد: حفظ سلامتی بر همه چیز اولویت دارد و در صندلی عقب خودرو حداکثر دو مسافر باشد و در صورت امکان از جدا کننده پلاستیکی استفاده گردد، لازم به ذکر است حتی در صورت وجود جدا کننده پلاستیکی از ماسک باز هم استفاده گردد.

وی بیان کرد: حتی الامکان از گرفتن پول نقد پرهیز شود و اگر چاره ای جز این نیست، در فواصل منظم و مرتب دست ها شست و شو داده شوند و با الکل ضد عفونی شوند.

متخصص آموزش ارتقای سلامت و عضو هئیت علمی دانشگاه گفت: اهمیت شست و شوی دست ها قبل از خوردن و آشامیدن و تماس با صورت اهمیت بیشتری می یابد (باید بدانیم که تنها ضدعفونی با الکل به جای شست و شو با صابون کفایت نمی کند).


( ۱ )

نظر شما :