نقش پر رنگ آموزش در دوران کرونا
به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه طرح تحول آموزشی و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، بیان کرد: با فراگیری کرونا و مختل شدن بسیاری از اقدامات درمانی و بهداشتی و غیره، آموزش نیز با وقفه ای کوتاه مدت مواجه شد اما بلافاصله با قدرت و انگیزه بالا توسط دانشجویان، اساتید، اعضای هیات علمی و غیره کار خود را شروع کرد.
وی در ادامه بیان کرد: با سرمایه و پتانسیل بسیار مناسبی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک در این زمینه وجود دارد، می توان از ایده های جدید بهره گرفت و به سمت و سویی پیش رفت که علاوه بر دانشگاه نسل سوم شدن وزارتخانه، دانشگاه اراک را به عنوان الگویی برای سایر دانشگاههای کشور معرفی نماید.
متولی سلامت استان مرکزی، ضمن اشاره به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی و یکی از پیرترین استان های کشور است و تعداد زیادی از سالمندان را در خود جای داده است، افزود: در استان مرکزی آلودگی هوا، کهولت سن، چاقی و بی تحرکی از عمده مشکلات مردم است از همین رو می طلبد، اعضای هیئت علمی و تمامی دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی برنامهها و ایده های خود را با محوریت رفع این چالش ها تنظیم و پیاده سازی کنند.
دکتر جمالیان تصریح کرد: آموزش باید به گونه ای باشد که تمامی اعضا هیئت علمی و دانشجویان علاوه بر بحث پژوهش و آموزش به نیازهای روز جامعه نیز پاسخگو باشند و در تمامی بحران ها نقش فعال داشته باشند چرا که افرادی که امروز تربیت می سازیم فردا روز درمانگر ما و خانواده های ما خواهند شد و کوچکترین غفلت و سهل انگاری ها، آسیب جدی را به همگان و آموزش وارد می سازد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم اعضای هیئت علمی به منظور تقویت نمودن نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف، گفت: دانشگاه اراک این آمادگی را دارد که از حضور بیشتر اعضای هیئت علمی در عرصه های متفاوت درمانی برای حل چالش ها استفاده کند و انتظار بلعکس هم داریم که از حوزه درمان افرادی در بحث پژوهش و آموزش ورود بیشتری داشته باشند.
نظر شما :