تلاش برای کاهش ۲۰ درصدی کم تحرکی تا سال ۱۴۰۴

۰۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۷۵۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۹۴
رییس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین آمار ۵۴.۷ درصد از جمعیت مردم استان دچار کم تحرکی اند که باید تا چهار سال دیگر این آمار ۲۰ درصد کاهش یابد.
تلاش برای کاهش ۲۰ درصدی کم تحرکی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پری میرشفیعی بیان کرد: آخرین آمار مربوط به تحرک بدنی و چاقی و اضافه وزن در استان به اجرای پیمایش عوامل خطر سال 1395 می باشد، که در آن شیوع کم تحرکی در جمعیت استان 54.7 درصد می باشد و شیوع چاقی و اضافه وزن 59.3 درصدمی باشد.
وی افزود: در راستای رسیدن به اهداف اصلی سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با آن، می بایست تا سال 1404 هم به کاهش 20 درصدی در شیوع کم تحرکی و هم ثابت نگه داشتن وزن افراد به منظور رسیدن به هدف نهایی که همان کاهش 25 درصد در مرگ و میر زودرس افراد جامعه است، برسیم.
وی تاکید کرد: همچنین با وجود شیوع کرونا و توصیه های مکرر به ماندن در خانه بهتر است از نرم افزارهای هوشمند تحرک بدنی برای انجام تحرکات مناسب بدنی استفاده کرد.
دکتر میرشفیعی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن فیت آسا قابل دانلود از کافه بازار، نرم افزاری است که توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان پایلوت کشوری در دسترس بوده و قابل اجرا می باشد.
وی در پایان یادآور شد: گروه های سنی مختلف از کودکان تا افراد سالمند در این طرح جزء گروه هدف، نوجوانان، جوانان و میانسالان جزء تمرکز اصلی و کارکنان، دانشجویان، دانش آموزان، شهروندان جزء زیر گروه های فرعی هستند.


نظر شما :