ارتقاء کیفیت خدمات حوزه سلامت، رسالت دانشگاه علوم پزشکی

۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۷۵۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رسالت و وظیفه دانشگاه خدماتی بوده و کمک به این واحد، شامل حال مردم می شود.
ارتقاء کیفیت خدمات حوزه سلامت، رسالت دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در کلاب هاوس، بیان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و رفت و آمدهای زیادی که شرایط استان را متزلزل می کند، از صنایع بزرگ استان توقع کمک بیشتری داشتیم که از مصوبه کمک ۱۰ میلیاردی، تنها ۲ میلیارد محقق شد.

وی در ادامه ضمن تشکر از کمک های صنایع کوچک استان، افزود: با اینکه در استان مرکزی صنایع بزرگی وجود دارند، اما در بحث کرونا کمک صنایع کوچک بیشتر شامل حال علوم پزشکی شده است.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: با توجه به رسالت خدماتی دانشگاه، کمک هایی که صورت می‌گیرد تنها صرف خدمات سلامت می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از معضلات استان، کمبود پرستار بوده در آزمون استخدامی بهمن ماه مجوز جذب ۱۲۰۰ نفر پرستار گرفته شد و به ازای هر یک ماه خدمت پزشک و پیراپزشکان در مراکز دولتی کرونا، ۲ امتیاز تعلق گرفت؛ متاسفانه یک سری نارضایتی هایی وجود داشت که خارج از توان و اختیارات ما می باشد و در حال صحت سنجی اعتبارات هستیم و ماه آینده اسامی نهایی اعلام می گردد.

وی، ضمن اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه سراسری و آزاد در نگاه ما یکسان هستند، گفت: چالش هایی در سطح مدیران وجود دارد که به دلیل کرونا و معضلات مالی به وجود آمده طی این دوران بوده، اما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که حق دانشجویان چه دولتی و چه آزاد پایمال شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در موج چهارم کرونا، بعد از کهگیلویه و بویراحمد، استان مرکزی بیشترین میزان بستری را داشت و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه ۱۸ بیمار در مراکز استان بستری بودند، خدا را شاکریم که در حال حاضر روند نزولی در استان شکل گرفته و در کل استان مرکزی ۵۰۰ بیمار بستری و از این میان ۱۱۰ نفر در بخش های مراقبت ویژه تحت نظر هستند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیمارستان امیرالمومنین(ع) و امیرکبیر، بار کرونا را به دوش می کشند و بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) از بیماران کرونایی پاک شده و در مرکز خوانساری نیز، در icu این مرکز بیماران کرونایی تحت نظر هستند و بقیه بخش های این مرکز خالی از بیماران کرونایی است.


نظر شما :