تقدیر و تشکر حافظان امنیت از مدافعان سلامت

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۶ کد : ۱۷۵۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۶۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علیرغم اینکه حافظان امنیت روزهای شلوغی را سپری می کنند، اما همچنان به یاد مدافعان سلامت هستند و این نشان از اهمیت دادن آنان به حوزه سلامت دارد.
تقدیر و تشکر حافظان امنیت از مدافعان سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: استان مرکزی 14 ماه بسیار سختی را پست سر گذاشته و 4 موج سهمگین را تحمل کرده و این در حالی است که در موج آخر که همچنان تمام نشده است، استان مرکزی بیشترین میزان بستری را در کشور به خود اختصاص داده ضمن آنکه زیرساخت های بهداشت و درمان در استان مرکزی نسبت به استان های دیگر به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: همچنین در استان مرکزی با کمبود شدید نیروی انسانی به خصوص پرستار مواجه هستیم که خدا رو شکر با همت و تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل و کادر این موج و پیک های قبلی را با کمترین خسارت پشت سر گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کلیه اقدامات صورت گرفته در سطح استان و وزارت بهداشت رصد می شد و نقاط ضعف و قوت شناسایی و احصاء می شود.

دکتر جمالیان همچنین تصریح کرد: کارهای تسهیل گرانه خوبی توسط مسئولین به خصوص مدافعان امنیت از روزهای ابتدایی شیوع این بیماری نظیر برخورد با محتکران و ورود به بسیاری از مسائلی که روند ارائه خدمت به بیماران را مختل می کرد، صورت گرفته و این حمایت ها همچنان نیز ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه امیدواریم این فضای همدلی و وحدت همچنان تداوم داشته باشد، افزود: دلنگرانی مجموعه سلامت در استان از سهل انگاری مردم و برخی مسئولین، شروع موج پنجم، کمبود زیرساخت ها و نیروی انسانی است.

وی تاکید کرد: هر پزشک در مراکز درمانی استان به طور میانگین 30 بیمار بستری کرونایی را به صورت روزانه ویزیت می کرد که بسیار بیشتر از میانگین کشوری است، همچنین از لحاظ حجم تعداد پرستار در استان معادل 2/5 پرستار استان های همجوار فعالیت می کنند.

وی ضمن تقدیر از تمام پرسنل به خصوص واحدهای بهداشت و درمان که مستقیما با این بیماری و بیماران ارتباط دارند، یادآور شد: تمام همکاران با اقدام جهادگونه خود و فعالیت های مداوم و شبانه روزی خود مانع از کندی خدمت رسانی و هرگونه خلل در ارائه خدمت به بیماران شدند.

دکتر جمالیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی با شیوع بیماری کرونا و معطوف شدن اکثر توان خود به مدیریت آن، از برنامه های توسعه ای خود نظیر مباحث آموزشی، زیر ساختی، نرم افزاری و سخت افزاری، مرکز تصویربرداری امیرکبیر، دستگاه شتابده خطی، مرکز دوم بیماری های اعصاب و روان و غیره غافل نشده است .

وی همچنین به واکسیناسیون 67 درصدی افراد بالای 70 سال اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه و نیز در تزریق واکسن تجمیعی، دانشگاه علوم پزشکی اراک در تزریق تجمیعی واکسن رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: متاسفانه اخیرا مشاهده و گزارش شده میتینگ های انتخاباتی زیادی در فضاها و اماکن سربسته و کوچک با تعداد نفرات زیاد، برگزار می شود که از نهادهای مربوطه می خواهیم با اینگونه جلسات که برای سلامتی بسیار خطرناک بوده و محیطی کاملا مناسب برای انتقال این بیماری است، برخورد کنند.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه قطع برقی که در روزهای اخیر اتفاق می افتد به مراکز درمانی و بیمارستان ها ضرر و زیان های زیادی را وارد می کند به طوریکه برخی از دستگاه ها و تجهیزاتی که در طول مدت این بیماری مدام در چرخه قرار دارند و دائما در حال استفاده شدن هستند، با قطع برق و شوکی که به آنها وارد می شود احتمال خراب شدن را بالا می برد که با توجه به قیمت آنها و تحریم های ظالمانه علیه کشور و ملت ایران در این زمینه وضع شده، تعمیر و یا خریداری دستگاه جدید از همان نوع بسیار سخت و تقریبا کاری غیرممکن است.

مدیرکل اطلاعات استان مرکزی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه امنیت و سلامت با یکدیگر در ارتباط هستند، گفت: مدافعان سلامت وجودشان را ذره ذره فدای مردم و حفظ سلامتی آنان کردند و برای تزریق امید به بیماران و حفظ سلامتی آنان سنگ تمام گذاشتند.

در پایان این جلسه به نمایندگی از تعدای از مدافعان سلامت تجلیل شد.


( ۴ )

نظر شما :