پیام متولی سلامت استان مرکزی برای روز و هفته بدون دخانیات

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۷۶۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این هفته سمبلی است برای همه مردم دنیا، تا دست کم در این روز از سیگار و دود کناره بگیرند و به جای دودِ کشنده و مسموم سیگار، زندگی، شادابی و سلامت را به یکدیگر هدیه کنند.
پیام متولی سلامت استان مرکزی برای روز و هفته بدون دخانیات

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام آورده است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

هر ساله به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، اقدامات و فعالیت های گسترده ای در سطح کشور با همکاری ارگان های ذیربط به منظور حمایت طلبی برای اجرای سیاست های موثر بر کاهش مصرف دخانیات و ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات انجام می پذیرد.

بی شک امروز بهتر می توان اندیشید، می توان از خود پرسید آیا سیگار همنشین مناسبی است؟

امروز می تواند آغازی برای یک پایان باشد؛ پایان دود و آغاز یک زندگی سالم و پرنشاط.

پس از خانواده، گروه همسالان، دومین عامل اثرگذار در رفتارهای افراد است، چنان که با افزایش نفوذ آنها، که در دوران بلوغ به اوج خود می رسد، نفوذ والدین رو به کاهش می رود.

آنان ترجیح می دهند بیشتر اوقات خود را با همسالانشان بگذرانند؛ اغلب در موضوعی خاص مثل روی آوردن به دخانیات، هم داستان می شوند و بر رفتار و شخصیت اجتماعی یکدیگر تأثیر نیرومندی می گذارند.

بنابراین، پسندیده است که با دلایل منطقی و خردپسند، از آنان بخواهیم دوستان خود را از خانواده هایی انتخاب کنند که درباره آن ها شناخت داریم و از این طریق، آنان را در انتخاب دوست یاری رسانیم، بدون آن که خواسته خود را به آنان تحمیل کنیم.


نظر شما :