کاهش شهرستان های زرد رنگ در استان مرکزی

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰ کد : ۱۷۶۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با خارج شدن یک شهرستان از وضعیت زرد شمار شهرستان های زرد رنگ در استان مرکزی به چهار شهرستان رسیده است.
کاهش شهرستان های زرد رنگ در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، بیان کرد: طبق آخرین اعلامیه وزارت بهداشت، رنگ بندی شهرستان های استان مرکزی در هشتم خردادماه ۱۴۰۰ ابلاغ شده است که مطابق این اعلامیه چهار شهرستان استان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

متولی سلامت استان مرکزی، افزود: شهرستان های تفرش، آشتیان، زرندیه و کمیجان در وضعیت زرد و فراهان، دلیجان، ساوه، خمین، خنداب، شازند، محلات و اراک در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه شمار شهرستان های زرد رنگ نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، گفت: با خارج شدن شهرستان فراهان از وضعیت زرد مجدداً به وضعیت نارنجی شمار شهرستانهای زرد رنگ کاهش یافته و این یعنی هیچکدام از شهرستان های ما نه ‌تنها به وضعیت آبی نرسیده اند، بلکه وضعیت در آن‌ها نگران کننده تر شده است.

دکتر جمالیان تاکید کرد: اگرچه آمار بستری در مراکز درمانی رو به کاهش است، اما آبی نشدن هیچ کدام از شهرستانها و اضافه شدن یک شهرستان به وضعیت نارنجی نشان از اعلام خطر می باشد و اگر در تعطیلی نیمه خرداد ماه و جلسات انتخاباتی که برگزار می‌شود، پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و مجدداً دورهمی ها و سفرها از سر گرفته شوند این زنگ خطر در استان با صدای بلندتری نواخته می‌شود و این بار با عوارض و تلفات بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی  هم استانی ها و نامزدهای انتخاباتی تقاضامندیم که پروتکل های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و دیگران رعایت نمایند و جلسات انتخاباتی در فضای باز با رعایت فاصله ایمن و با زدن ماسک همراه باشد تا بتوانیم یک انتخابات پرشور و بدون عوارضی برای سلامتی داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: امیدواریم که با دانایی و تلاش های مردم بتوانیم شمار شهرستان های نارنجی را کاهش دهیم و تابستانی بدون موج جدید کرونا پیش رو داشته باشیم.


( ۳ )

نظر شما :