پیش بینی موج پنجم کرونا

۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۷۶۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با مشاهده افت شدید رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، پیش بینی می کنیم موج پنجم هم در راه باشد.
پیش بینی موج پنجم کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: با افت واضح و کاملاً مشخص میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف استان، پیش بینی می کنیم موج پنجم این بیماری در تیرماه آغاز شود.

وی افزود: در سال 98 و از زمان همه گیری کرونا، 1466 نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که این میزان در سال 99 به 18 هزار و 775 نفر رسید که در دو ماهه سال جاری 7 هزار و 298 نفر رسید که نشان دهنده سنگینی موج چهارم است.

وی تاکید کرد: در موج چهارم این بیماری، استان مرکزی از لحاظ میزان بستری در هر صد هزار نفر جمعیت در کشور دومین استان کشور از لحاظ آمار بالای میزان بستری ها شد.

دکتر صادقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به سنگینی موج چهارم، به دلیل جربیات موج های قبلی و البته تلاش ها و زحمات همه همکاران، شرایط کاری نسبتاً مناسب تری نسبت به قبل را سپری کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: در 3 هغته گذشته بیش از 700 نفر را در منزل و خارج از محیط های مراکز درمانی و بیمارستان ها با داروهای خاص کرونا، درمان کرده ایم که این اقدام باعث شد با بحران تخت مواجه نشویم که تجربه بسیار مهم و با ارزشی بود.


( ۴ )

نظر شما :