آموزش، پژوهش و تحصیلات تکمیلی سه اولویت دانشکده پرستاری

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۷۷۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۹۶
رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آموزش، پژوهش و تحصیلات تکمیلی از مهمترین اولویت ها و برنامه های این دانشکده است.
آموزش، پژوهش و تحصیلات تکمیلی سه اولویت دانشکده پرستاری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محبوبه سجادی در حاشیه جلسه کمیته راهبردی پرستاری، بیان کرد: در حوزه آموزش حتی در شرایط کرونایی نیز، با توجه به اینکه در زمینه مراقبت از بیماران بخش عمده ای از آن بر عهده دانشجویان بوده است، از برنامه ها عقب نیافتاده و طبق برنامه پیش رفتیم.

وی با تاکید بر اینکه کارآموزی و کارورزی های دانشجویان همچنان ادامه دارد، افزود: دانشکده پرستاری یکی از دانشکده های قدیمی و پیشکسوت مجموعه بهداشت و درمان در استان است و تاکنون دانشجویان زیادی را تربیت و وارد بازار کار کرده است.

وی تاکید کرد: بعد از شیوع کرونا نیز همچنان آموزش های تئوری ادامه دارد و اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری تلاش های زیادی نمودند تا پژوهش در این زمینه ارتقاء یابد.

دکتر سجادی گفت: جذب دانشجوی بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و جذب دانشجو در دوره phd، افزایش تعداد اعضای هیات علمی از مهمترین برنامه ها و اهداف این دانشکده در چشم انداز پیش رو است.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه دانشکده پرستاری از کمبود شدید نیرو و اعضای هیات علمی و دانشجو رنج می برد، گفت: در حال حاضر تعداد اعضا هیات علمی این دانشکده نسبت یک به 23 را دارد و این در حالی است که استاندارد این عدد باید یک به 16 باشد و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته هرم هیات علمی را به حد قابل قبول و استاندارد برسانیم.

وی یادآور شد: در همین راستا و در فراخوانی که اعلام شده، مقرر شد نیروی های طرح و تعهد و همچنین در مقاطع دکترا و فوق لیسانس جذب و بکارگیری شوند.

دکتر سجادی گفت: در جلسه ای که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، مسائل و مشکلاتی چون کمبود نیرو، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات بیمارستان ها به این فضاهای مناسب و استفاده مناسب و بهینه پرستاران از این فضاها مطرح و ایشان هم قول مساعد دادند.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه دانشجویان پرستاری یکی از اعضای کلیدی تیم مراقبت و درمان هستند و به خصوص در این شرایط کرونایی توانستند به مراقبت از بیماران کمک های زیادی نمایند و کمی از استرس تیم مراقبت را کاهش دهند، این موضوع نشان دهنده جایگاه مهم و اثرگذار دانشکده پرستاری است و می طلبد که مشکلات و چالش های پیش روی آن نیز مرتفع گردد.


نظر شما :