افتتاح پد هوایی اورژانس هندودر

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۷۷۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۵۱
پد اورژانس هوایی هندودر از توابع شهرستان شازند امروز با حضور مسئولین افتتاح شد.
افتتاح پد هوایی اورژانس هندودر

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این مراسم گفت: منطقه هندودر یکی از مناطق توریستی و صعب العبور است که با توجه به پیست اسکی در فصل زمستان و همچنین وجود سد در فصل تابستان هر ساله تعدادی مصدومین در این منطقه به ثبت می‌رسد که امکان ارائه خدمات اورژانس جاده‌ای برای این ناحیه بسیار سخت می باشد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: این منطقه حدود ۸۴ روستا را تحت پوشش قرار داده و جمعیتی نزدیک به ۱۲ هزار نفر دارد.
وی خاطر نشان کرد: به همت خیرین سلامت این پد در کمترین زمان ممکن با کیفیت بالا و مطابق تمامی استانداردهای روز اورژانس دنیا ساخته شده و خدمات خوبی را به مردم این منطقه با بهترین کیفیت ارائه می دهد.
وی تاکید کرد: امیدواریم طرح‌های بهداشتی و درمانی دیگر در این منطقه که به همت خیرین شروع شده است هرچه زودتر به بهره برداری برسد و ثمره آن برای مردم این منطقه باشد.
متولی سلامت استان مرکزی همچنین یادآور شد: وظیفه خود می‌دانم که از خیرین سلامت، علی الخصوص جناب آقای قدبیگی و خانواده این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم همچنین جناب آقای حیدری در راه اندازی این پروژه قدم های موثری برداشته اند و جناب استاندار مرکزی که همیشه نگران معضلات سلامت ما بودند و در حال پیگیری می باشند، سپاسگزاری بکنم، از تمامی مسئولین و دکتر واعظ و دکتر بهرامی نیز از صمیم قلب سپاسگزارم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حاشیه این مراسم، گفت: از خرید زمین و ساخت و افتتاح پروژه خیر ساز پد هوایی هندودر نزدیک به ۶ ماه زمان برده است.
دکتر پریا بهرامی، بیان کرد: این پد توسط خیرین همیشه در صحنه خریداری و ساخت آن نزدیک به ۶ ماه با هزینه ای بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان، بطول انجامید.
وی در ادامه ضمن تشکر از این اقدام خوب خیرین سلامت افزود: منطقه هندودر یکی از مناطق صعب العبور و زمان بر برای آمبولانس های زمینی علی الخصوص در فصل زمستان بود که این اقدام قطعا در افزایش خدمات و کاهش زمان تاثیر بسزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: این پد هوایی در مدت زمان مطلوبی به بهره برداری رسیده و با توجه به صعب العبور بودن جاده های هندودر  و پوشش جمعیتی نزدیک به ۱۲ هزار نفر یکی از نیازهای جدی این منطقه، فقدان اورژانس هوایی بود که با دستان پر مهر خیرین امروز شاهد افتتاح این پد اورژانس هوایی هستیم.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی از شهریور ماه سال ۹۷ مجهز به خدمات اورژانس هوایی شده است که امیدواریم با گسترش خدمات اورژانس هوایی کیفیت خدمات را ارتقا و مدت زمان رسیدن بیمار به مراکز را کاهش دهیم.
وی در پایان از اقدامات خیرین حوزه سلامت و تمامی مسئولینی که در افتتاح و به ثمر نشستن این پروژه نقش داشتند، سپاسگزاری و تشکر کرد و گفت: امیدواریم که با حضور همیشگی و پر مهر خیرین شاهد اتفاقات خوب دیگر علی الخصوص در زمینه ارتقا اورژانس پیش بیمارستانی باشیم.


( ۴ )

نظر شما :