افتتاح درمانگاه تمام عیار در هندودر شازند تا چند ماه آینده

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰ کد : ۱۷۷۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۸۵
استاندار مرکزی گفت: درمانگاه بخش هندودر شهرستان شازند تا ۶ ماه آینده با همت خیرین حوزه سلامت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
افتتاح درمانگاه تمام عیار در هندودر شازند تا چند ماه آینده

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در حاشیه مراسم افتتاح پد اورژانس هوایی شهر هندودر(شازند) بیان کرد: اورژانس هوایی از امروز و با آغاز به کار این پد هوایی آغاز به کار کرده و می تواند خدمات مناسبی به مردم و مصدومانی که نیاز به انتقال سریع به مرکز استان دارند را ارائه دهد.
وی افزود: در مجاورت این پد هوایی یک درمانگاه مجهز نیز توسط خیرین سلامت (برادران قدبیگی) در حال ساخت است که با توجه به سرعت خوبی که در ساخت و تکمیل این پروژه مشاهده می شود امیدواریم تا پایان فصل تابستان به اتمام رسیده و رسما وارد چرخه درمان شود.
وی تاکید کرد: با اتمام ساخت این درمانگاه، دانشگاه علوم پزشکی اراک کار تجهیز و نصب دستگاه های مورد نیاز و همچنین تامین نیروی انسانی لازم را با سرعت انجام خواهد داد که با توجه به قول مساعد دکتر جمالیان رییس دانشگاه، پیش بینی می کنیم این درمانگاه با برطرف شدن موانع و مشکلات پیش رو خدمات مناسبی را به مردم این منطقه ارائه دهد.
استاندار مرکز در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت منطقه به شدت به این درمانگاه و خدمات آن نیازمند بودیم که با همت خیرین سلامت با آغاز به کار این پد هوایی و درمانگاه در ماه های آتی تا حدودی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در این منطق ارتقاء خواهد یافت.
آقازاده در پایان ضمن تشکر مجدد از خیرین حوزه سلامت(برادران قدبیگی) از دیگر خیرین این حوزه خواست تا با مشارکت در این زمینه ضمن خدمت به همنوعان خود و ارتقاء جایگا نظام سلامت به مجموعه بهداشت و درمان در ارائه خدمات با کیفیت تر به مردم، نیز کمک کنند.

آقای قدبیگی خیر حوزه سلامت نیز در حاشیه این مراسم گفت: تا حدود ۱۲ سالگی در این منطقه زندگی می کردم و از نزدیک شاهد سختی های فراوان و محرومیت های این منطقه و سختی کشیدن مردم با صفای آن بوده ام و به همین خاطر و از همه مهمتر اینکه به دلیل صعب العبور بودن راه ها و با کوچکترین بارش بیش از نیمی از سال جاده های مسدود می شد، به همین خاطر اقدام به این کار کردم.
وی افزود: بیش از ۸۳ روستا از این شهر خدمات دریافت می کنند که اکثر آنها از حداقل های زندگی محروم بودند که نمیشد برای تک تک آنها قدمی برداشت به همین دلیل و برای کمک به همه آنها این احساس نیاز به ارتقاء خدمات ارائه شده در بخشی از حوزه سلامت، پد اورژانس هوایی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساختیم تا کل مردم منطقه از خدمات آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه تنها مرکز درمانی این منطقه مربوط به حداقل ۵۰ سال گذشته بوده، تاکید کرد: به همین خاطر و با کمک اخوی ام اقدام به ساخت بخش بیمارستانی این مرکز در دو طبقه هزار متری و خرید تجهیزات مورد نیاز  نیز نمودیم که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.
برادران قدبیگی در پایان از سایر خیرین حوزه سلامت خواستند تا به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بیشتر رسیدگی کنند.


( ۹ )

نظر شما :